Alla inlägg den 22 december 2019

Av Sirpa - 22 december 2019 22:36

Var ute och gick några kilometer i Eskilstuna ikväll. Det var så vackert nere vid forsen.
Vilka bostäder det finns i det området :)
Helt fantastiska
Lär kosta en hel del

Snart har jag suttit 10 timmar som passbuss och inte kört en meter.
Inte min grej att vara sysslolös.

Sista dagen nu av tre totalt.
Ledig imorgon och över Julen.

Så skönt!!

Av Sirpa - 22 december 2019 19:07

Stod parkerad med bussen sen 5 timmar tillbaka på busstationen i Etuna.
SJ Standbybuss, redo att rycka ut om det behövdes.

Hade jättetråkigt och mådde inte direkt nå bra där i den nedsläckta bussen.
Lyssnade på jullåtar på min mobil och kände mig ensam.

5 timmar kvar att vänta på samma vis om ingen körning dök upp

Plötsligt kommer en personbil körande mot bussen och den blinkar till några gånger med helljusen.
Parkerar framför och ut kommer mina döttrar och barnbarn.

Himmel vad glad jag blev!!
Störtade ut ur bussen och mötte upp mina älsklingar och småttingarna sprang rakt in i min famn.

Så himla mysigt och överraskande härligt.

Vi gick in i min buss. Startade och tände upp så det gick att vistas där.
Med sig hade mina hjärtan varm glögg i thermos.
Jag hade ju pepparkakor i bussen så det blev festligt ordentligt.

Tomtenissarna levde bus i bussen.
Sån tur att jag städat den noga.
I bara strumplästen klängde de små som apor på stolarna.
Lekte Inte nudda golvet
Mina små busungar

Så gott med varm glögg och helt underbart med besök där i min ensamhet.

Vi tog en liten runda med bussen i de närmaste rondellerna.
Inte för långt ifall jag fick körning

Det tyckte småttingarna var jättekul.
De satt med bälte på och vi åkte några minuter.

Tokfoto givetvis på mormor och barnbarn

Härligt besök!

Av Sirpa - 22 december 2019 00:44

Klockan är nu efter midnatt och det är verkligen inte min tid på dygnet att komma hem från jobbet.

Inte en endaste körning har kollegan och jag haft med våra bussar, under två 10 timmars passdagar.
Standbybuss för SJ.

Känner mig fullständigt värdelös när jag fått lov att slå ihjäl tid i två dagar.
Hemifrån över 12 timmar för att göra absolut ingenting.

Försöker att tänka som så att det ändå är ett jobb som jag får betalt för.
Funkade ok sålänge jag kunde vara ute och gå i omgivningarna. Motionera och röra på mig så det fanns någon nytta med tiden som gick så långsamt.

Sedan kom regnet och jag blev sittande i bussen. Trodde jag skulle krypa ur skinnet till slut när minuterna segade sig fram.
Var ute kort och kom tillbaka med sjöblöta skor och strumpor.

Snart Julafton och regnet vräker ner.

Kollegan hade inge problem med att få tiden gå. Han såg på film i sin mobil.
Satt i bussen mest hela tiden.
Jag är för rastlös för att se på filmer.
Inte ens radion var på för att spara på strömmen i den gamla bussen jag hade.
Ville vara säker på att då igång den.

23.00 kunde vi så återvända till Västerås och parkera bussen.
Jättedimmigt längs färd.
Tackade för mig och åkte hem till Nova.
Hon var glad att morsan kom hem till henne till natten.

Bytte om till nattlinne. Tog en liten nattmacka, sminkade av och borstade tänderna. Sedan isäng trött men hjärnan igång på grund av för lite intryck från dagens timmar.

Nu sova och samma jobb imorgon.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards