Alla inlägg den 2 maj 2020

Av Sirpa - 2 maj 2020 03:43

Denna månad kommer det att ske en hel del här på gården.
Äldsta dotterns familjs nybyggda hus börjar stå klar och den 8:e är det besiktning av den.
Sedan slutbesiktning den 15:e som det verkar. Städning av huset efter det och inflytt under andra halvan av månaden.

Detta innebär att jag kan flytta in i huset tillsammans med min yngsta dotter och barnbarnet.
Barnbarnet bor ju redan med sin kusin där nästan helt redan.
Det är bara under veckorna som hon sover i husvagnen hos sin mor.
Lättast så när det är skola och kusinerna börjar olika tider på morgonen.

Jag har redan lastat in en hel del grejer i köksskåp då dottern behövde flyttkartonger.
Bara stuvat in utan någon som helst ordning.

Jag väntar på en garderob jag beställt från Jysk. Den verkar dröja.
Hoppas den kommer innan inflytt iallafall.

Hela övervåningen på huset kommer dotter och barnbarn ha som sitt.
Varsina stora sovrum och en stor möblerbar hall.
Jag tar nuvarande kontoret som mitt sovrum och nedre hallen som förvaringsdel också.
Kök, vardagsrum och badrum samt matrum delar vi på.

Det ska bli skönt att få lite ytor att leva i då vi båda nu bott och bor i husvagnar.
Jag kan lämna tillbaka vagnen till ägaren som kommer sätta ut den för försäljning.
En mycket fin och bra vagn.
Kommer att sakna den garanterat.

Katterna kan leva inne i huset också.
Nu får de inte vara där på grund av pälsallergi. Min svärson är rejält allergisk.

På måndag fyller min äldsta dotter år.
34 år blir hon. Tiden går fort :)
Jag själv blir sedan 61 år den 13:e Maj.
Tänkte idag Lördag, att jag ska baka äppelkaka till båda födelsedagarna.
Kommer att göra en smörgåstårta till måndag, till dotterns dag.

Jag kommer att köra för Transdev i tre veckor till och sen återgå till Björks.
Sista veckan i Maj har jag semester.
Sedan i Juni blir det Tågersättningar mellan Västerås och Enköping.
Sen får vi se vad som händer.
Jobb finns någonstans.
Blir det mera Transdev så vill jag lära mig flera linjer för att få större utbyte av de körningarna.

Hoppas verkligen på att vi på Björks har nog med eget jobb så jag får köra mina bussar.

Maj månad kommer vara full av sysslor, det är då säkert iallafall.
Kommer inte lida brist på jobb nånstans.
Känns bra.

Hoppas den här Covid19 röran snart klingar av så livet kan återvända till lite mera normala banor.

Fotot jag lagt ut idag är taget vid Siljans strand. Hittade den i mina minnen.
Från den tiden då jag gick Svenska Kyrkans Grundkurs på Stiftsgården i Rättvik.

En härlig tid att minnas.
Fylld av drömmar och framtidsplaner.

Av Sirpa - 2 maj 2020 02:41

Fröken Nova ägnade stora delar av gårdagen till att sova i sängen, i husvagnen.
Hon tyckte att det var så blött och äckligt ute så kura ihop sig som en boll och sova var mycket bättre

Sen rände hon ut och in under kvällen för att till sist bli kvar ute när jag gjorde kväller och somnade.
Hade ropat flera gånger men ingen Nova.

Vid 2 tiden på natten hörde jag ett jamande utanför husvagnsdörren och in kommer en trött och blöt Nova.
Hon tog sig lite mat och intog sedan läge på mitt täcke för att tvätta sig efter nattens äventyr.

Kändes inte så fräscht då jag inte vill ha fästingar i sängen.
De följer med i hennes päls fast hon har fästingmedel.
Fastnar inte på henne men säkert på mig om de kommer åt.
Hon fick lägga sig i soffan istället.

Men för mig var sömnen körd.
Tände upp, gick på toa och skakade av mitt täcke ute.
Hör hur det regnar och blåser nu också.
Nova var ute många timmar.

Av Sirpa - 2 maj 2020 02:31

Har i veckan köpt hem en del växter och blommor som jag tänkte sätta ute i rabatter och utekrukor.

Avaktar vädret lite då det några nätter varit frysgrader och det känns inte riktigt rätt att sätta ut sommarblommor då.

Köpte också jord för att sätta ut det försådda i pallkragarna ute i trädgården.
Nu har det bara regnat så det får vänta tills uppehåll.
Bra med regn, det behövs.

Jag vill ha Tagetes blommande överallt.
De är vackra och håller ohyra borta från andra växter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards