Alla inlägg den 21 maj 2020

Av Sirpa - 21 maj 2020 05:28

Vaknade tidigt även idag då jag är ledig.
Kristi Himmelfärds dag och röd dag. Då finns inte de körningar som ligger på det schema jag kör efter just nu.

Har förresten endast fredagen kvar att köra för Sörmlandstrafiken och Transdev.
Sen är det klart för denna gång med hjälpen i körningarna.
Jag har tre veckors semester och återgår sedan till Björkskörningar.

Vi får se vad som händer om det släpps nåt på restrektionerna och körningar kan rulla igång eller om det fortsätter.
Inget vet råd just nu.
Tar en vecka i taget.

Idag är det flyttdag för familjen som ska till sitt nya hus.
Det blev färdigstädat efter slutbesiktning i måndags.
Dottern och jag var dit då och såg att allt var klart. Endast yttre tvätt av fönstren kvar så på kvällen körde dottern över lite grejer och påbörjade inflytten

Sedan har det körts lite i taget dit.

Idag kommer det hjälp och vi ska köra så mycket som bara går över dit.
Blir en tuff dag.
Yngsta dottern får lämna allt och åka till stallet med sin dotter och ta hand om hästen istället.
Hon mäktar inte med det slit som blir och hon måste skonas innan hon kraschar.

Hennes hälsa är begränsad och vi har ju sesan vårat i det här huset som vi kommer att installera oss i efter att alla grejer är borta efter flytt.

Det är bra att jag har semesterveckor framför mig. Det kommer att ta tid och ork att komma in med alla möbler och allt som ska installeras.
Skönt att allt mitt redan är här.
Dottern har det mesta lagrat på sin fars företag och måste köras hit vartefter.

Vi börjar med mitt och tar sedan deras bohag.

Men först av allt måste nybyggnadsfamiljen flyttas över till sitt

Klockan är tidigt ännu och jag går straxt upp. Ska köra till huset och plantera lite blommor som jag köpte i måndags.
Har inte vågat sätta i jorden ännu då det varit sån nattfrost.
Men idag måste de dit och stå klara för att välkomna familjen till det nya fina.

Av Sirpa - 21 maj 2020 05:14

Blev i tisdags kväll kontaktad av en kollega via messenger och även vänförfrågan på fb.
En kollega där jag nu jobbar tillfälligt.

Kul att prata med personen ifråga.
Uppfattade hen som något bitter på sin egen tillvaro och det blev inte så mycket skrivet då jag skulle sova.

Vi skojsnackade lite och jag berättade om mitt jobb som beställningsförare.
Kul när en ny kollega vill prata mera än bara på jobbet några ord.

Vi sa godnatt och skulle säkert ses på jobbet dagen efter.

Det gjorde vi inte och så kan det ju bli men det märkliga var att människan tog bort mig helt från fb och troligtvis messenger också.
Jag vet inte vad som skedde och det gör mig inget

Misstänker att det var bara ren nyfikenhet som kontakten upptogs och sedan var det inte mer med det, jag raderades bort.

Finns människor till allt.

Ställ gärna raka frågor till mig så svarar jag om jag vill och känner att det ger mig något.
Annars låt mig bara vara.
Krångliga individer vill jag inte ha att göra med.
Uppfattade hen som väldigt sugen på att prata illa om vissa kollegor och dessutom varnade han mig för några.
Jag behöver inget sånt. Läser självav de människor jag möter och bedömer därefter. Inte från det någon annan säger och tycker.

Jag sa det också, att jag väljer mina vänner vilka jag öppnar mig för.
Värnar om mitt eget. Tackade för råden givetvis, det var ju hens sätt att hjälpa kanske.

Att bete sig på det där viset gör mig bara förbryllad. Det finns inte tid eller intresse för komplicerade människor.
Vänner har jag så jag klarar mig.

Eller så blev personen påkommen av en partner eller nåt som inte gillade läget och kontakten med mig.
Vad vet jag och mig kvittar det vilket.

Skumma människor finns det gott om.
Dessa får gärna hålla sig borta från mig då jag inte har tid för individer av det slaget i mitt liv.




Av Sirpa - 21 maj 2020 04:55

Åkte iväg lite tidigare från depån ner till stan där jag skulle börja turen.

Ställde bussen och gick ner till vattnet.
Det var en solig och vacker morgon.
Stilla och skönt innan stans trafik kom igång.

Klosters kyrka tronade i bakgrunden

Min nya hemstad Eskilstuna

Nu bor ju jag själv utanför på landet men säkert kommer jag att vistas en del i stan också när drt behövs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards