Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Sirpa - 8 maj 2020 04:04

Nu är det redan Fredag den 8/5.

Tiden går så fort så jag hinner knappt med mig själv ens.
Det är bara jobba, jobba och när jag jobbat klart är det fixa med allt möjligt för att få hela gängets alla sysslor gjorda varje dag.

Alla jobbar och sliter på sitt håll.
Vi hjälps åt så mycket vi bara kan.

Mitt i allt blev dotterns häst sjuk och där går hennes tid, som hon inte har egentligen.
Jag hämtade medicin åt pålle igår från apoteket.
Svärsonen sliter på med sitt företag med massor av jobb och på det färdigställandet av nya huset som snart är inflyttningsklart.

Yngsta dottern jobbar på härhemma med det hon orkar i sin sjukdom.
Mat, tvätt och sånt som måste göras
Lämnar och hämtar barn.

Jag själv far omkring på min lunch och fixar sånt som behövs i stan.

Så febril aktivitet hela veckorna.
Vi hinner nätt och jämt sova det som behövs.

Idag är det Fredag och jag har sista arbetsdagen för veckan. Skönt!
Har trivts något bättre denna vecka fast det varit körigt med bussproblem och annat strul som kört energin i botten på mig stundtals.
Går inte in nå närmare än så på det.
Allt har nu ordnat sig och det flyter på igen.

Idag begravs min lillsysters X sambo och pappa till hennes dotter som fyllde 30 i veckan.
Vi har förmedlat blommor till begravningen.
Så nu har de tu återförenats i himlen.
Det var Covid19 som tog hans liv, endast 63 år gammal.

Igår var det tre år sedan som min syster somnade in för evigt.

Nära och kära, vänner och bekanta går in i den eviga sömnen, allt fler för varje år.
Det börjar bli många nu.
Tyder på att vi inte är odödliga utan varje individs tid på jorden är begränsad.
Det gäller att ta tillvara den tid vi har på bästa sätt.
Snart är det ens egen tur, när man minst anar så ligger man där och inte finns längre.

Jag hoppas det dröjer.
Vill väldigt gärna vara med när mina barnbarn växer upp.

Snart flyttar vi in i huset.
Jag, yngsta dottern och barnbarnet.
Jag kan återlämna husvagnen efter att först ha tömt, städat och tvättat den.

Covid19 fortsätter att ha sitt grepp om mänskligheten.
Dottern har sin campingplats på Öland betald och klar men får ju inte ta dit husvagnen.
Öland vill inte ha dit folk från fastlandet denna sommar.
Så vi får se om hon får dit sin husvagn alls denna sommar. Det är tveksamt.
Inte ens de med sommarstugor där är välkomna dit.
Ölänningarna står och kastar sten på husbilar som kommer över till ön.

Det är deras sätt att skydda sig mot smittan.
Inte munskydd utan stenkastning.
I kris och rädsla reagerar människor på olika vis.

Så livet ramlar på mina vänner.
Jag finns här fast jag inte hinner och orkar skriva så mycket.
När kvällen kommer är jag jättetrött och vill bara sova
Går upp senast 4.15 varje jobbmorgon.
Nu denna fredag vaknade jag innan 3.
Det ljusnar tidigare för var dag och fåglarna börjar sjunga tidigt.

Nova väcker mig på morgontimmarna och vill ut. Hon sover hemma iallafall och det känns tryggt
Båda katterna håller sig nära oss här på gården. Nova och Wille.
Våra pälsklingar.
Hönsen traskar fria på gården och stängs in på natten bara.
Annars kommer väl räven och förser sig.

Hagen är nu bebodd av 7 ponnyhästar som kommit dit på sommarbete.
De lever bus, äter, sover och slåss

Så det är fullt djurliv här runt oss och med oss. Helt underbart! Det är så jag vill leva

Som ni ser så trivs Wille :)
Njuter av livet i fulla drag

Hönsen öppnar jag till varje morgon innan jag åker till jobbet vid 5 tiden.

Det är en helt underbar idyll här och den idyllen kostar kraft och tid att underhålla kan jag lova :)
Inget sköter sig självt men den frihet vi har här är värd jobbet.
Att helt så sig själv utan grannar precis intill är det liv jag vill ha

Vi har mängder med jobb framför oss men vad gör väl det
Om ett par veckor börjar min semester som jag kommer att ägna helt åt att flytta in i huset efter att först ha hjälpt dotter med familj att flytta ut till sitt nya.
Jag ska måla huset, gräva trädgårdsland och se till att få balkongen fin inför sommaren.
Huset har ju en suverän balkong som jag också kommer att fixa till.
Visar sedan när det är klart.

Ska försöka få råd att köpa en pool till tomten. En sån som står med stativ.
De kostar ju en hel del.
Växthus vore drömmen men det får bli senare.
Allt kostar pengar.

Börjar med att fylla 61 på onsdag nästa vecka :)

Eller som nu, dricka mitt morgonkaffe och göra mig klar för jobbet.
På med uniform och iväg efter att ha öppnat åt hönsen och pussat Nova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards