Alla inlägg den 5 januari 2023

Av Sirpa - 5 januari 2023 08:29

Trött och hungrig anlände jag till det hotell som bokats åt mig under resten av den här veckan. Packade upp det nödvändigaste.
Har ett rum på tredje våningen med fönster ut mot parkeringen så jag ser en bit av min buss. Känns tryggt!

Rummet i sig är ganska litet men mycket trivsamt tycker jag.
Domineras av fönster som har en stor yta framför, fönsternisch, där jag kan ha min mat som är med.
Dessutom riktigt kallt där när jag drar ner rullgardinen. Håller kylskåpskallt.
Ville ju ha kylskåp på rummet så det fick jag :) ett stort dessutom.

Sängen är ganska bred och hög.
Jätteskön!
Med mysiga kuddar och en pläd.
Jag har ju dessutom med mig min egen Vsk filt så här är det bara att bädda ner mig och sova gott.

Tv finns och ett rent praktiskt badrum.
Rummet är väl 3x3 meter plus liten hall till badrummet. Typiskt chaffisrum i storlek.
Stort fönster som tur annars har jag haft jobbigt som inte fixar känna mig instängd.

Min underhållning under kvällen igår blev det snöoväder som rasade utanför.
Kändes härligt att titta ut på det och inte längre vara ute med bussen och kämpa i ovädret på vägarna. Det tog kraft rejält.

Fönstren fick snö och is på sig så det blev som glittrande tavlor när det tinade och vattendroppar bildades. Tog foton på konstverken.

Jag har ju alltid mat med mig för att inte behöva gå ut och äta. Har inte råd att äta ute och vill heller inte vara ute bland folk när jag är trött efter lång arbetsdag med folk ikring mig hela tiden.

Det blev nudelsoppa och knäckemacka med ost. Till dessert kaffe. Hade med en god proteinpudding med kaffesmak som var delikat.
Smakade himmelskt efter den intensiva långa dagen.
Har ju min vattenkokare med mig vart jag än reser så både mat och kaffe ordnar jag med hjälp av den.

Blev av med den plågsamma huvudvärk jag drogs med sista körtimmarna. Mat, kaffe och tystnad var det som behövdes.

Somnade vid 20.30 tiden då jag gick upp 3 på morgonen. Kände att jag inte klarade vara uppe längre.
Sov riktigt gott hela natten och vaknade av att plogen satte igång utanför vid 4.30

Idag har jag inga körningar utan det blir en helt egen dag för mig.
Blåst och oväder ute ännu nu på morgonen.
Hoppas det ger sig då jag gärna går ut och rör på mig. Träningskläder och skor är med i bagaget.

Behöver städa ur bussen efter långresan så den är fin imorgon då jag ska iväg med Dalarnas innebandylag till Oxelösund som det lät på informationen igår. Deras buss och förare åkte hem igår så jag tar hand om det lagets resor här på plats.

Sedan har jag tänkt att se mig omkring på hotellet då det är en spaanläggning.
Inget jag har råd att använda mig av men kan ju ändå vara kul att se.
Har badkläder med ifall poolen är gratis.

Måste också registrera in bussens parkering för ännu ett dygn då den går ut vid 16.40 i eftermiddag.
Annars får jag böter vilket känns helt onödigt.

Hotellet ligger inte så långt från centrum. Kanske går jag dit och köper mig något gott att ha till kaffet i eftermiddag. En god bulle eller nåt som inte kostar många kronor.

Kör ju 16-8 nu så när jag har matfönstret öppet så äter jag frukost, ett riktigt mål mat, frukt och ibland något gott till kaffet.
Det blev lite sent igår med maten då jag hade körning så idag har jag fastan till 10 innan jag kan äta frukost.
Hotellfrukosten stänger 9 så den får vara, har det jag behöver med mig.
Är heller inte ett dugg sugen på att sitta med andra människor idag.
Denna dag är bara min!
Mitt mysiga hotellrum, bok, blogg och tv om jag vill se nåt av intresse. Annars är den avstängd.

Jag vill gärna vara strikt med den periodiska fastan för jag känner att den är bra för mig.
Att under 16 timmar inte äta någonting gör gott med magen. Den får vila och sockersuget försvinner.

Nu är plogen klar och det är tyst igen.
Bara blåstens vinande i fönstret.
Ska nog blunda en stund till när jag inte har några måsten.

Av Sirpa - 5 januari 2023 05:49

Gårdagen blev en tuff historia att lägga i minnet i min busskarriär.

Gick upp 3 hemma i vårt kyliga hus som inte riktigt fixar att hålla undan kylan och blåsten.
Hade packat kvällen innan och sovit riktigt illa natten då min hjärna redan var igång och jobbade med kommande dagar. Samt oron för ekonomin som håller mig i sitt järngrepp.
Fick ju god sömn natten innan så det gjorde inget.

Lastade in och åkte till depån i Hallstahammar för att få bussen redo till körningen.
Startade från depån 5.10 och körde snabbaste vägen till Hudiksvall. Det tog 3 1/2 timme drygt
Där kunde jag så få mina 45 minuter i Färdskrivaren, äta min frukost i bussen och snart kom gästerna jag skulle köra.
Inte så många härifrån.
Stod vid Värdshuset Glada Hudik och lastade i halkan och nysnön.

Kom iväg 10 därifrån och åkte mot Gävle där nästa stora gäng väntade.
Inte det enklaste då det snöade kraftigt, snörök och otäckt.
Räckesarbete med köer utanför Gävle så vi rullade fram försenade till nästa tuffa lastning
40 gäster med full packning gick på här.
Vi lastade sovgrejer, innabandyklubbor och annan utrusning överallt.
Hela bagaget på dubbeldäckaren knökafull, hela skidboxen och mjuka mindre kollin inne i bussen.

Jag kör Gävleborgs Innebandygäng i dagarna 5 nu.
Det är SM i Nyköping på Rosvalla bland annat.

Åkte så iväg mot Uppsala där en skulle hämtas. Där var jag tvungen att ha en 45 minuters till i Färdskrivaren för att klara mig till slutdestinationen.

Vidare till Järva Krog där jag tog upp ännu en gäst och sedan full fart mot Nyköping, igenom Stockholm där jag kom igenom smidigt då eftermiddagsrusningen inte kommit igång. Trafiken rullade på bra mestadels.

Basdunk i bussen så det dånade då ungdomarna roade sig under färd. Rätt jobbigt för mitt huvud och det gjorde att jag hade en rungande huvudvärk stora delar av resan.
Det sjöngs för full hals till den dunkande musiken.

Snöovädret mötte oss straxt utanför Stockholm och vi körde på i snöfall och kraftiga vindar till Nyköping.
Klarade oss från köer då vi hann innan det grötade på sig längs vägen då det var totalstopp mot Norrköping för det skett en olycka.
Himla tur för mig då körtiden började sina rejält för den här dagen.

Får ju köra max 10 timmar.

Lastade av i snöyran vid Rosvalla idrottsplats där lagen skulle spela, övernatta och äta.

Vid det laget var jag helt färdig i huvudet och i orken. Hade inte ätit sen min frukost vid 9 och klockan var 16.30 vid urlastning
Massor med mil under pedalerna och mycket av den färden i snöoväder.

Letade mig till hotellet 5 km bort och checkade in, parkerade bussen.
Tog reda på en glömd mobil och lämnade i receptionen för hämtning.

Orkade inte städa bussen utan bubbade mitt bagage till hotellet och upp till mitt lilla söta rum som kändes som paradiset efter denna intensiva, långa och krävande dag.

Räknade ut att jag kört 74 mil.
Inte konstigt att orken tröt på slutet.
Klarade min totala körtid med nöd och näppe.

Ramtiden fixade jag med glans.
Den blev bara 12 timmar och vi beställningaförare får jobba 15 timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards