Alla inlägg den 6 januari 2023

Av Sirpa - 6 januari 2023 14:44

Jag är ju som jag tidigare skrivit i Nyköping sen i Onsdags.
Körde då hit Gävleborgs Innebandy som är med i Distrikts SM.
Dessa lag bor på Rosvalla så dem hade med sig kolosala mängder med bagage.
Sova 4 nätter på ett golv kräver sitt.

Igår Fredag kunde jag bara ta det lugnt. Nästan iallafall.
Städade bussen och vände den så jag kan ta mig ut från parkeringen på ett smidigt sätt.
Dessutom kom det flera bussar hit till samma hotell så jag ville hjälpa till med plats åt alla.

Fick så samtal igår från lag Dalarna att tidigt Torsdag morgon behövde två lag komma till Oxelösund.
Deras buss och förare hade återvänt hem efter han lämnat av i Onsdag.
Räcker ju gott att ha mig till att köra då.

Gick upp 5 imorse. Såg till att få med mig frukost till den tid jag kan äta.
Kaffe, rågbröd och äpple.

Gick så ut i snöyran och startade upp bussen. Såg att det var väldigt rörigt på parkeringen med bilar överallt parkerade.
Det blev ordentligt knivigt för mig att ta mig emellan alla bilar och ut genom grinden.
Fick hjälp av en man som själv skulle ut med sin bil. Jag var så tacksam!!
Backkameran på bussen är ju bakom boxen så den är helt ur spel.

Hade sådan tur att sidospegeln på bussen svepte ovanför grinden så jag kunde ta svängen.
Bakåt endast 7 cm marginal mellan en galet parkerad bil och hörnet på min skidbox.
Pjuh!!!

Tog lite extra tid detta knölande så jag fick pinna på för att hinna till Rosvalla och hämta Dalarnas tjejer.
7.15 skulle vi åka till Oxelösund.
Körde dem dit raskt och släppte vid parkeringen utanför hallen.

Full fart åter Nyköping och jag hade en stund över innan grabblaget skulle hämtas, 8.30 så jag kunde åka till Preem och tanka.
Hämtade grabbarna och körde till Oxelösund.
Parkerade efter jag släppt av laget.

Åt min medhavda frukost i bussen.
Klockan var då 9 och jag var riktigt hungrig.
Tog sedan på mig och gick ut.
Ville röra på mig innan jag fick in för att se matcherna.
Det blev 5 km idag också i benen.
Hu va det blåste kallt!

Båda lagen förlorade sina matcher tyvärr. Körde dem åter till Nyköping vid 12 tiden.
Trångt vid Rosvalla med flera bussar.

Kom till hotellet vid 13 tiden
Parkerade och såg sedan att hotellet satt upp lappar med uppmaning att parkera så alla kom fram.
Tydligen har någon mera varit i trubbel då det var så rörigt.

Skönt komma till mitt lilla rum.
Byta om och fixa kaffe och nudelsoppa.
Känner mig frusen nu när jag ätit så det får nog bli en varm dusch.
Ingen mer körning idag men tidigt upp imorgon Lördag för att köra mina egna lag Gävleborg till Oxelösund.

Ute blåser det nästan storm. Känns i det kalla fönstret i rummet.
Det blir nog morgonrock och tjockstrumpor på efter duschen.
Läsa min bok och bara varva ner för denna dag.


Av Sirpa - 6 januari 2023 06:34

Har ju fb sida som ända sedan Jul tjatat om och om igen med sin dejtingsida.
Har tagit bort det upprepade gånger men det bara återkom, så jag testade, för kul skull.

Var ju tidigare om åren medlem hos mötesplatsen, en bra sida tyckte jag iallafall.
Kom där i kontakt med mitt x i örebro och det var ju toppen då.
Nu valde jag att lämna det förhållande för många år sedan men det hade lika gärna kunnat fungera. Vi är ännu bra vänner.
Så visst kan man träffa nya vänner om inte annat på en sådan sida.

Fixade en profil med mina foton och allt där igår när jag inte hade så mycket att göra. Var bara på hotellrummet och vilade efter långpromenad, brunch och dusch.

Jodå! Det är toppen att såna sidor finns men inte är det något för mig insåg jag ganska så snart.
Unga män som stöter på äldre kvinnor.
Gamla män som söker sällskap på äldre dar. Med troligtvis hopp om att få en kvinna vid sin sida resten av sitt liv. Fullt förståerligt.
Atletiska, vältränade dygnetruntaktiva män som spänner muskler och ser förföriskt in i kameran.

Alla söker sin dröm där, tror jag iallafall.

Några har knappa profiler som genast vill att man träffas. Dem själva avslöjar ingenting i sin presentation.
Det delas ut mobilnummer hit och dit efter att några få ord bytts.

Ja där fanns Allt!

Garanterat att det är samma sak om man går in där och söker sig en kvinna.
Gamla, suddiga nerdimmade foton.
Kvinnorna är inte ett dugg bättre med sin ärlighet, det är jag övertygad om.

Varför har vi människor så svårt med att vara raka och ärliga?
Det är som en helt egen värld där i dejtingvärlden.

Väldigt intressant må jag säga.

Jag kom i kontakt med två kompisar som jag tappat kontakten med genom åren och det var jätteroligt. Få prata om gamla minnen och nutid.

Nån enstaka som jag tyckte kändes kul att få lära känna som vän.
Men i övrigt så var det bara drygt. Så mot kvällningen plockade jag bort min profil.
Det var inget ställe jag hade lust att ödsla tid på.
Jag har fullt upp ändå i livet utan att gå på dejter och leva i tron att det finns någon därute som jag skulle fungera tillsammans med.
Den tiden är över.
Jag är alldeles för självständig för att släppa in någon man i mitt liv som styr och ställer och är sur för att jag inte är hemma och gosar och tar hand om honom.

Mitt senaste förhållande gjorde att jag satte stopp för framtidsplaner med en annan människa.

Det viktigaste för mig i livet är mina nära och kära som jag lever med.
Mitt arbete, mina resor och kommande pension där jag har planer som inte innefattar någon mera människa som ska styra mitt liv.

Jag väljer själv att leva som singel och jag har definitivt inga problem med att vara ensam. Tvärtom.

Nog om det :) Nu ska jag ut och jobba.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards