Alla inlägg den 30 januari 2023

Av Sirpa - 30 januari 2023 16:37

Vacker solnedgång över Sonfjället

Av Sirpa - 30 januari 2023 16:33

Efter en grymt tuff och lång arbetsdag med körning på nästan 70 mil så softar jag idag på Hotellet/Värdshuset Hede.

Skriver mer om gårdagen senare mär jag idisslat den ett tag.
Vissa arbetsdagar är så dryga så jag är helt slut efteråt.
Det var en sån igår.

Vaknade tidigt som tusan imorse i den mysiga sängen med flufftäcket.
Bor i ett litet rum på Sonfjällets Värdshus i Hede.

Bussen står snyggt parked utanför. Jättesmutsig utvändigt efter den långa resan hit.
Allt vägsalt och äckel från vägarna hemmavid.
Här i Vemdalen är det snö och kallt. Vintervägar.

Packade upp mina grejer och kläder imorse då jag inte orkade igår.
Tog på träningskläder och gick ut på en kort promenad när det började ljusna.

Åt sedan frukost i restaurangen på bottenvåningen.
Ägaren är jättetrevlig och vi pratade massor. Hon berättade om Värdshusets historia bland annat.
Frukosten var bara till mig då jag bor ensam här. Riktigt skönt utan andra gäster. Behöver ensamheten ett tag.

Tog sedan på mig igen och gick en längre promenad bort till Hede Centrum över Ljusnan.
Det började blåsa upp så jag var inte ute så jättelänge.
Handlade lite på Ica innan jag gick åter till mitt boende.
Städade ur bussen invändigt.
Ordentligt skräpigt.

Sedan blev det kaffe i mitt lilla rum.
Kröp ner under en filt i sängen då jag kände mig trött och frusen.
Ute tilltog blåsten och det började snöa.

Somnade där jag låg i värmen och sov en timme. Jätteskönt och välbehövligt.
Tog en dusch och fixade sedan mat.
Det blev nudlar och korv som jag hade med hemifrån.

Lägger ut några foton från min promenad. Hittade givetvis kyrkan med ett fint klocktorn bredvid.
På en husgavel finns en härlig målning som jag faschinerades av.
Den uttrycker sådan känsla!

Klocktornet vid kyrkan är jättefin

Just nu ligger jag i sängen och ser på tv. Fick nyss samtal från gruppen jag kör hit att vi kommer åka till Vemdalsskalet imorgon och stanna där hela dagen.
Det känns bra.
Ska bara tanka bussen vid macken här i Hede först på morron.

Min lycka var stor när jag rullade hit igår och såg att det är en Preemmack här.
Precis det jag behöver då det gått åt mycket bränsle under den långa resan igår

[Bild]

Sista fotot är över mitt och bussens boende här :)

Vi har det bra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards