Alla inlägg den 3 januari 2023

Av Sirpa - 3 januari 2023 18:37

Imorse vaknade jag till snötäcke och kyla ute. Härligt var min första tanke.
Äntligen lite ljust.
Katterna fick sin frukost och båda hade sedan bråttom ut.

Jag tog på kaffe och förberedde kläder för att ge mig ut på en kort promenad i kylan.
Det ljusnade och varmt klädd tog jag först hand om höns och kaniner innan det var dags att vandra iväg längs vägen med reflexväst på

Hade satt som mål Vallby Kyrka och med mig i handen fanns ett gravsljus som jag skulle tända i Minneslunden.
Det blåste lite bitande så jag gick snabbare för att hålla värmen.

Tyst och lugnt ute. Såg massor med spår efter Rådjur, Hare, Räv och våra egna katter.
Småfåglar och gnagare som ilat fram i nysnön.

Solen steg upp sakterliga. Den tittade fram med sina vinterstrålar när jag kommit hem.
Tog ner lite kvistar från äppelträden som kaninerna gnager på under vintertid.

Så skönt att röra på mig ute i friska luften redan i tidig morgontimma.


Av Sirpa - 3 januari 2023 07:54

Igår morse sov jag ända till 8.30 och det är väldigt ovanligt när det gäller mig.
Visst, jag kom isäng sent efter en 10 timmar arbetsdag men ändå, jag brukar vakna tidigt.

Nu natten som var blev det nog 9 timmars sömn totalt :) Helt otroligt!

Känns som kropp och knopp tar sig egen återhämtning.

Har ju bestämt mig för att det här året ha annorlunda rutiner vad gäller mina sömntimmar.
Inte tillåta mig pressas till alldeles för korta dygnsvilor då det tar så grymt på mig och gör mig nästan sjuk.

Att hasa omkring ständigt trött på grund av för lite sömn är i längden farligt.

Det här är ju det liv vi har och det gäller att orka med. Prioritera den egna vilan för att palla med och hålla ihop kropp och själ.

Imorgon är det dags för jobb igen efter två lediga dagar.
Behöver gå upp redan vid 3 tiden för att ha bussen klar och rulla mot Hudiksvall vid 5 tiden





Av Sirpa - 3 januari 2023 07:36

Fivk en egen buss av mitt barnbarn som tyckte att jag är värd en helt egen :)

Tack Isaac! Buster är jättefin.
Säkert härlig att köra

Visst är Buster snygg?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards