Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Tankar i nuet...

Av Sirpa - 8 juli 2015 08:43

Vilken skillnad det är på min sömn här i huset, jämfört med det jag fick i Kungsör, där mitt i smeten på Drottninggatan.

Kände mig sällan utvilad där, med den ständigt störda sömnen.
Här finns inget som bryter min vila.
Dessutom vetskapen att huset är larmat gör ju saken än bättre, tryggt och lugnt.

Idag är det regnigt ute, lite mellandag sådär.Gör mig bara gott att det inte är så varmt.

Ska köra Nettbuss idag.
Två vändor, till och från Arlanda.
Rast i Västerås i 45 minuter.

Kommer kännas som en ledig dag för mig då jag ännu inte känner att körningen av detta sköna fordon och mötet med alla goa resenärer inte är ett arbete.
Mera som ett nöje:)
Hoppas den känslan består ett tag.

Tänk att jobba med sådant på heltid....vore fantastiskt!

Bus4you:)
Aldrig trodde jag väl detta när jag för första gången mötte en sådan buss på E18.
Att jag själv skulle ha det som arbete.
Nu är jag där....om än på timme bara, men var sak har sin tid.
Hoppet lever om att jag får mer tid än så.
En trygghet som anställd hos Nettbuss.

Skulle detta ske så kan jag fullfölja min nästa dröm.
Köpa mig och Titti ett hus här i Surahammar och slå oss till ro.
Det vore så skönt.

Ingen bank ger lån till någon som är timanställd, det är jag fullt medveten om.Sedan spelar det ingen roll att jag jobbat hela mitt liv och aldrig haft en anmärkning.
Jag satsar verkligen vågat med att byta arbete såhär.

Jag vill ha denna arbetsplats och jag hoppas innerligt att de en dag förstår värdet av mig som anställd och tar in mig på fast tjänstgöring.
Detta får bli det ställe jag kommer köra som pensionär hos, så småningom:)

Jag är ju ändå 56 år och det är inte många som sadlar om så som jag gör nu, i denna ålder.
Men jag vill leva fullt ut.
Inte sitta och må dåligt i det jag ändå tillbringar så lång tid på, arbetet.

Självklart finns det upp och ner dagar i allt man gör, det har livet lärt mig.
Men jag känner att allt det jag fått utstå i mitt långa liv måste få en utdelning i någonting gott.

Den största belöningen är mina barn och barnbarn självklart:)
Inget vore jag utan deras kärlek i mitt liv.De är den största gåvan livet givit mig!

Jag är ju den sortens människa som gillar utmaningar i livet.
Bus4you i Västerås är en sådan.
Jag ser verkligen potentialen med den satsningen och är glad över att få vara med från början och ro skeppet.
Allt kräver sitt som nyhet.
Saker och ting behöver synkas in och hitta sin struktur och balans.

Det viktiga är att vara öppen för allt som sker.Våga öppna munnen och ta del av allt, på ett bra sätt.
Våga testa, tänka om ifall det inte blir som det var tänkt.
Jobba på som ett lag och inte strida mot varandra.

Om man inte klarar detta så är det fel ställe att jobba på.
Här satsar vi, provar och jobbar på.
Tillsammans!
Så drivs ett företag.
Jag har varit med förr:)

Livet är en prövning och det gäller att våga, det är endast då man kan vinna.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards