Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Sirpa - 16 oktober 2015 03:37

Igår fick jag i uppdrag att hämta en av våra härliga bussar från Centralen till depå Arver.

Det var den buss som går från Ludvika.
Föraren skulle ha sin rast på stan medans jag skulle fixa iväg bussen.

Möttes upp på depån av Västerås Däck, två killar som stod beredda med en ny uppsättning av däck till hela bussen.

Jag har aldrig sett däckbyte på buss så det var intressant.
Det är ju stora, tunga grejer.
Varje däck väger 110 kg så det var imponerande hur killarna hanterade dessa stora klumpar, med en van smidighet.Syntes inte att de var tunga då de rullade dem och sedan bara lirkade av det gamla och på med nya.

Det tog inte lång stund förns de gamla däcken stod uppradade och bussen glänste med sina nya på.

Av Sirpa - 16 oktober 2015 03:17

Just nu har jag fullt upp i livet känns det som.
Trivs som fisken i det :)

Vaknade tidigt Torsdag morgon, kaffe i sängen, mat åt Titti och sedan blev det blogga en stund.
Kände mig pigg och allert så det var bara att kravla in i träningskläderna och ge mig ut.

Plockade med grejer i vagnen först då Titti och jag skall avsluta vår campingsäsong för iår.
Vagnen skall tömmas på allt inför vinteridet.

Bestämde mig för en längre tur idag.Tog med tändstickor och ett par gravljus för att ha Sura Kyrka som mål.
Traskade iväg i ett raskt tempo.
Gårdagens kilometrar kändes i rumpmusklerna på ett behagligt sätt.
Känns att mina turer gör nytta i musklerna.

Tog vackra bilder längs med min väg.
Fick en jättefin ljusbåge på bild i dimman.

Som en regnbåge, fast utan färger.
Har aldrig sett ett sådant fenomen tidigare.

Hann 8 km då min chef i Göteborg ringde och bad om hjälp några timmar idag.
Sade att det gick bra.
Gick/joggade raskt till kyrkogården, tände ljusen.Tog vackra höstbilder innan jag joggade/löpte hemåt.

Det blev en runda på 14 km idag och under dessa kilometrar bestämde jag mig för att fixa ASICS Stockholm Marathon 2016.

Efter stretch och dusch, vid frukosten, bokade jag så en plats i loppet, 4 Juni nästa år.
Köpte även träningsprogram och anmälde mig som distansmedlem i ASICS Stockholm Marathon.

Kommer åka till Stadion vissa söndagar och träna tillsammans med andra löpare.
Har gjort det förr och det är jättekul:)

Bytte så om och åkte in till Centralen.Parkerade och körde in Ludvikabussen till Arver för byte av däck och ac koll.
Det får bli ett eget blogginlägg.

När detta var klart for jag så åter med bussen till föraren som haft sin rast.

Mötte sedan upp min dotter och barnbarn på Maxi Erikslund.
Pantade en massa flaskor som jag samlat på mig på jobbet.
Sedan storhandlade vi och jag var jättehungrig.
Hade ju bara ätit frukost och klockan var 3 på eftermiddagen.

Köpte varsin Skagenbaguett och åt i bilen, då jag tappade energin totalt.

Kom så hem och lastade in resten som skulle in från husvagnen.
Plockade in i skåp och lådor.Tog in Titti som inte var så jätteförtjust i att lämna vår mystillvaro i vagnen.
Nu ska hon dela hus med två katter till och en bassethund.

Samtidigt vet jag att hon gillar det:)
Få mer sällskap när jag jobbar.

Gjorde kväller efter en kopp kaffe och macka.Då var klockan efter 19 och jag började känna mig ganska mör.
Avslutade med att prata på messenger med en vän som har lite samma livsfilosofi som jag.
Det skapar intressanta diskussioner.

Somnade vid 22.30 tiden efter en dag med full rulle, precis hela tiden.
Mycket av nytta blev gjort.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards