Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Sirpa - 17 oktober 2015 07:17

Det är ett ord som jag aldrig förstått riktigt...eller tillståndet...att ha tråkigt.
Hur gör man då?

Här levererar jag min Fredag som började redan 2 på natten av att jag vaknade med två katter i sängen.
De sov gott, varav en på mig och den andra tryckt tätt intill mig:)
Mysigt värre...
Bara det att jag knappt kunde röra mig då de kilat fast mig i det läget.

Mina pälsbollar:)

[Bild]

Kunde inte somna om så jag låg och bloggade en stund innan det var dags att gå upp vid 4 tiden.
Fixade mat med inför en grymt lång dag.
Började jobba 5 med att ta ut en iskall buss.Inte skönt!
Hade som tur en av killarna på Arver på plats som hjälpte mig att få fart på värmen snabbare.
Inge kul att ta in gäster in i en kall buss.
Det är inte bra service tycker jag.

Körde från Västerås 5.50 med ett trött gäng sim skulle ut och flyga.
Snabbvändning på Arlanda och åter till Västerås.
Dimmigt och lite förrädiskt på sina ställen med halka.
-3 grader kallt.

En vacker morgon med soluppgång så fin.

[Bild]

Jag älskar mornarna i mitt arbete.
Då mår jag som bäst.
Pigg och glad.

Körde en vända till.
Arlanda och åter Västerås.
Glada, trevliga och supernöjda gäster i bussen ständigt.
Många berättar gärna om hur de kom i kontakt med oss första gången och hur glatt överraskade de blev av allt.
Komforten på bussen.
Bemötandet från oss förare, hur välkomnande vi ständigt är.
Även fast vi har enormt långa arbetsdagar vilket våra gäster börjat förstå.

Jag har själv fått frågan:
Men jobbar du än? Du körde ju tidigt imorse också...ja vad säger man:)
Javisst! Våra pass är sådana men det skall bli bättre med tiden.

Denna dag hade jag så två timmar rast på Centralen.Ställde bussen och pratade med kollegor, både nya och gamla från mitt förra jobb.
En av våra bussar behövde lite kylarvätska så Arvers servicebil kom ut och fixade det, så bussen kunde köra vidare mot Arlanda.

[Bild]

Samma Sötnos som hjälpte mig på morgonen med min kalla buss.
Tack R! Du är en pärla!
Stor kram är du värd!

Körde så min sista tur för dagen till Arlanda,
Återigen hade jag en förare från konkurrerande företag som vill ha över mig till dem.
Han tycker att jag är så glad och serviceminded och vill ha mig hos dem istället.
Jag behövs där tycker han:)

Härligt att höra sådant!
Jag suger i mig och har det som ett ess i bakfickan om jag inte skulle trivas framöver med Nettbuss.

Ska nog ringa dem och kolla vad jag är värd i lön;)

Rullade så åter till Västerås med två unga män framme vid mig som gärna pratade med mig om allt möjligt.
De lovordade oss och jag sög i mig av berömmet förstås.

Blev avlöst vid Centralen av go kollega.Körde lillbilen till depån och styrde sedan min bil hemåt.
Då var klockan 19.25
Jag hade jobbat sedan 5 på morgonen och var helt förbi av trötthet....
Det var så det visslade i öronen på mig.
Så min Fredag med resa till och från arbetet inräknat, var 15 timmar!!!!

Det är ju bara att räkna själv....
Dygnet har 24 timmar...
9 timmar över till privatliv och sömn, vila.
Är det konstigt att jag är singel?!!

Dessutom hinner jag Aldrig ha tråkigt:)
Tiden finns inte för det.

En vän till mig ville att jag skulle komma över till honom under kvällen och jag var ju bara tvungen att tacka nej.
Jag orkade helt enkelt inte, även fast jag så gärna viljat spendera tid med honom.

Så jag får verkligen börja tänka över detta.Vill jag ha det såhär?!
Lägga ner så enormt mycket tid på mitt arbete.
Är det värt det??

Igår kväll kom nytt schema som sträcker sig fram till mitten av November.

Ser där att jag har arbetsdagar som är grymma
4.30 - 18.20
Hmmm....jag ska se över min tillvaro.
Vill ju inte gå på knä...

Jag har ett liv också, utanför arbetet.
Nu skall jag straxt ge mig ut och springa några kilometer i morgonkylan, innan dusch, frukost och avfärd till arbetet igen.

Denna dag 11.20 - 22.30
Så det är ju "bara" 11 timmar :)
Det kan jag leva med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards