Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Sirpa - 5 oktober 2015 11:39

Slutade jobba vid midnatt och åkte sedan hem jättetrött.

Kändes inge bra att behöva lämna en smutsig buss till morgonen då tvätten varit avstängd hela helgen.
Tvättade vindruta och några av sidorutorna så gott det gick.

Jag önskar att vi kunde ta oss in i tvätthallen ändå för att tvätta manuellt med borste och högtryck, om vi vill.
Jag gör det iallafall om jag har den tiden.
Allt är bättre än en genomskitig buss.

Nu var det bara att lämna.
Kändes inte bra.

Kom isäng vid 1 tiden och somnade snart.
Drömde otäckt och vaknade med ett ryck vid 7 tiden.
Drack kaffe och låg kvar en stund och bara njöt av att ta det lugnt.

Sedan på med träningskläder och ut i den härliga höstsolen.

Det blev 10 km powerwalk varvat med jogg idag:)
Kändes härligt!

Stretch och dusch.
Frukost och fixa mat med till jobbet.

Börjar jobba igen 12.30 så det är inte många timmar att bolla med till sömn och fritid.
Men det går:) med god vilja.

Har ju egentligen ledigt idag men kör extra då det är krisigt med förare hos oss.

Av Sirpa - 5 oktober 2015 08:10

Det känns helt underbart när jag får veta att jag är önskad av andra bussföretag, just bara för att jag är den jag är:)

Älskar mitt arbete och det syns tydligen:) inte bara mot våra egna gäster utan andra bussbolags förare.
Det har lagts märke till hur jag suger till mig människor.

Detta känns så oerhört bra då jag nyligen fick ett klagomål på mig från en gäst som ansåg att jag bemött honom illa.
Knäpp på näsan gentemot denne människa!!
Denne får ta ut sitt dåliga humör på någon annan, inte mig.

Nu har jag bearbetat detta och släpper det obehagliga som jag bar på några dagar pga denna persons attityd och dumma ord till min chef.
Inget stämmer av det han skriver!
Han kan bära sitt skit själv, jag tar inte emot det.

Kändes så hemskt för mig bara, att efter 21 år i branchen få ett klagomål på mig.För någonting som inget en var.

Så ...borta! Poff!!

Nu vandrar jag vidare med högt huvud och suger i mig av all den välvilja och godhet som strömmar emot mig och Bus4you varje tur jag kör.
Vi får fler och fler gäster på våra turer och det känns fantastiskt.

Vi är ju bäst:)

Som en kollega från ett konkurrerande företag sa igår kväll:)
Sirpa, du ska jobba för oss, du vet hur man bemöter kunden på bästa sätt.
Vi vill att du kommer över till oss istället, det är här du ska vara!
Det lönar dig mest.

Tydligen hade det pratats om mig och mitt sätt att arbeta och nu finns det ett intresse att få över mig till dem:)

Härligt!

Nettbuss...vad säger ni om detta?
Vill ni släppa mig eller är jag värd att kämpa för?


[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards