Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Sirpa - 28 oktober 2015 01:46

Ibland kan det vara svårt att få fatt i sömntåget igen om man väl vaknat på natten.

Har sovit kanske 4 timmar och vaknade genomsvettig, behövde gå på toa.
Sedan var det kört då familjens hund inte mådde så jättebra.Vet inte om han ätit något dumt ute, som valpar kan göra.Då reagerar ju magen förstås.
Det var turbolent i huset och jag vaknade till helt.

Började fundera över mitt jobb, som också är väldigt turbolent med allt det nya.
Två depåer som är ihopkopplade med körningarna nu och det skapar en förvirring på alla håll och kanter.
Teknisk utrustning fungerar inte och det känns inte så jättebra.

Varje dag är en riktig utmaning vad gäller förarbyten och raster.

Själv granskar jag varje dags tjänst med noggranhet så frågetecknen är lösta innan det är dags för körningen.

Längtar nu efter att det har gått ca 14 dagar så allt är igenomkört och testat.
Tillrättalagt och i fas.
Säkert kommer en del ändringar behöva göras.

Jag har själv bestänt mig för att bara gilla läget.Det suger bara min energi och glädje att vara irriterad.
Det löser inget, bara tar kraft som behövs till att ordna upp allt till det bästa.

Samarbete satsar jag på istället.
Det är ett jättejobb som gjorts från företagets sida, med all denna ihopkoppling.
Det måste få tid att landa.
Alla måste hitta sina rutiner och lugnet behöver få lägga sig med tiden.

Jag njöt igår av den härliga himlen då jag hade en kort paus på Arlanda.
Det var jättevackert!

Bilden är en spegling i bussens vindruta.
Höstlöven lyste vackert där i morgonens ljus.

Satt och bara njöt av att få en stund i stillhet.Välbehövligt:)

De bussar vi fått tillgång till har några år på nacken och det syns.
Börjar bli slutna och jag har fullt sjå med att putsa och feja i dem.
Toaletterna är inte skojiga direkt...,men jag rengör och grejar varteftef så det kommer att bli bättre.

Gillar inte att leverera en illaluktande toalett till mins gäster och då gör jag allt jag kan för att få det rengjort.

Tänker ordna med ordentligt rengöringsmedel som biter bättre.

Jag sitter inte och väntar på att någon ska fixa utan det gör jag själv.

Ska nu försöka sova en stund till innan det är dags för en arbetsdag som sträcker sig över 13 timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards