Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Sirpa - 1 oktober 2015 16:28

När jag vaknade imorse så var tanken att jag skulle ge mig ut på en powerwalk längs gatorna i Surahammar.

Tänkte mig sträckan 15 km för att få till det ordentligt.

Traskade iväg och kom dryga kilometern då jag bestämde mig för att styra stegen ut i skogen istället.
Det är ju bra med varierad träning med olika underlag.

Kände för att vara för mig själv den tid som träningen skulle ta idag.
Det fick jag i skogen:)

Gick raskt och joggade på sträckor där terrängen tillät det.
Över stock och sten, myrar och små broar.
Halt och sumpigt på sina ställen.
Bra träning för balansen kände jag.

Naturen doftar så gott såhär på hösten och luften är lätt att andas.

Kände att jag tagit på mig lite för mycket så en tröja åkte av.
Handskarna likaså.

Följde markeringarna och kom så småningom på andra sidan Långsjön.
Jättesöta stugor vid stranden av sjön.

Det växte svampar överallt och jag ägnade lite tid åt att plocka trattkantareller, som jag lade i tröjan som jag tog av mig.

Njöt oerhört av friden i skogen och känslan att kroppen mådde bra av den sortens träning.

Mycket balansövningar, hopp och skutt över vatten och sumpmark.

Kom hem efter drygt 2 timmar.
Körde trappträning innan dusch och frukost.
Mådde riktigt bra:)

Av Sirpa - 1 oktober 2015 02:18

Jag är nog en rätt udda figur:)
Sitter i min säng, mitt i natten och dricker kaffe, äter knäckemacka med brieost och njuter av att bara vara:)
Med ett tänt ljus bredvid mig.

Självklart i min husvagn som jag biter mig fast i, sålänge det bara går innan säsongen är slut.

Somnade igår kväll vid 21 tiden redan, efter en dag med huvudvärk som inte ville släppa sitt grepp.
Tog tabletter men de hjälpte inte fullt ut.Blev bara loj och trött mot eftermiddagen och ville liksom inte företa mig någonting.

Så det passade fint att krypa in i mitt eget mysboende, äta lite onyttigt och bara slöa vid tv:n och blogga lite.
Somnade så och vaknade efter midnatt och kunde inte somna om.
Hjärnan spann igång med sådant jag känner att jag behöver få gjort närmaste tiden.
Konstaterade att det var meningslöst att försöka somna om på några timmar.
Njöt av att huvudvärken var borta.

Titti katt tog sig också lite nattamat och ligger nu tätt intill mig.
Hon ogillar att jag inte sover för hon är själv jättetrött.

Morgondagen är också en ledig dag från jobbet.
Känns konstigt att jag fått ha mina fridagar ifred utan att det ringts om extrajobb.
Kommer att köra extra på Måndag så det kan ju vara så att jag måste ha min veckovila innan.

Tänkte ta ett långpass powerwalk när jag vaknat.Dusch, frulle och sedan ge mig av till Västerås för att leta reda på ett par skor att jobba i under hösten.
Börjar bli kyligt med mina sandaler.

Men först några timmars sömn innan det är dags för sådana planer.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards