Direktlänk till inlägg 4 augusti 2016

Mysig dag

Av Sirpa - 4 augusti 2016 19:06

Redan förra veckan bestämde jag och min äldsta dotter att vi skulle tillsammans med mitt lilla snart 3 åriga barnbarn, att besöka Kärrgruvan.

Ta det som en dagsutflykt med mat någonstans och fika med oss.

Vaknade vid 7 tiden.
Tog mig en kaffe och en välbehövlig dusch.
Var svettig efter en natt som var fylld av drömmar.
Saknar min älskade så grymt!
Men jag låter honom verka i sitt eget nu för att han ska få komma till ro med livet någon gång.
Förstår att pressen är hård på honom från flera håll.
Göra det han behöver för att må bra.

Tog min morgonkopp kaffe och lite knäckebröd, innan det var dags att gå ner för att bli hämtad av dotter och barnbarn.

Åkte först av allt till Lindesberg för att besöka min pappas grav.
En sorg för mina barn som aldrig fick chansen att träffa sin morfar.

Vi besökte Plantmarknaden först för att hitta något fint på graven.
Lilla barnbarnet ville också lägga lite blommor så det fick han.

Vi åkte så vidare mot Kopparberg.
Lite besvikna över att det hela tiden regnade fast alla väderappar visat på uppehåll.
Det regnade rejält.

Vi sökte oss till ett matställe som verkade bra och det stämde fint:)
Välbesökt med mycket god mat, straxt utanför Kopparberg.

Vi åt en god buffe och lillkillen åt med god aptit också.

Körde så vidare till vårt mål..
Kärrgruvan

Äntligen blev det uppehåll så vi kunde ströva fritt och se oss omkring, på Gruvmuseet och de vattenfyllda gruvhålen.
Allt inhängnat förstås.
Väldigt intressant och det var så vi kunde känna in atmosfären från den tiden.

Därifrån for vi så vidare mot Ängelsberg och en kaffepaus med utsikt över sjön.

Många mils åktur blev det med några stopp.
Jag körde från Ängelsberg och hem.
Var trött när jag blev avsläppt utanför huset.

En härlig dag med min älsklingar.
Vi hann prata en hel del, umgås och må gott i varandras sällskap.
Ännu en dag jag behövde då min självkänsla behöver boostas på.

 
 
Ingen bild

Anonym

6 augusti 2016 20:29

Kan tipsa om Lådbilslandet i Nykvarn som ett mysigt roadtripmål! Riktigt roligt och massor med bilar och annat för de små att köra!

Sirpa

7 augusti 2016 04:07

Tack för tipset :)
Ska framföra det till min dotter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards