Direktlänk till inlägg 19 augusti 2016

Bråkig buss

Av Sirpa - 19 augusti 2016 06:20

Igår Torsdag hade jag tillsammans med min älskade vän och kollega, beställningskörningar.

Han utgick från Västerås och jag från Eskilstuna, ut till ett slott utanför.

Trevligt att lasta vid Stationen i Etuna och sedan bar det av till Slottet.
Kunderna skulle prompt av alldeles utanför slottet fast jag sade att vi inte kommer få plats där med våra stora bussar.

Jodå...de hade blivit lovade.

Sagt och gjort...jag lydde order.
Körde upp mot Slottet längs allen där träden lutar inåt och grenar hänger ut över vägen och bussen 4 meter hög.

Gick ut för att flytta på en kon som stod som avspärrning för att man inte skulle köra upp till slottet.
En skylt som visade vägen till parkeringen och en stor vändplan där det var gott om plats.

Order var en order!

De hade ju blivit lovade och jag "förstår" att det är jobbigt för en del människor som inte är van att röra på sig, att gå de 100 metrarna från parkeringen.

Min buss vägrade sedan röra sig ur fläcken så de var tvungna att gå de kvarvarande 50 metrarna och jag beklagade att bussen bråkade.
Lyfte ut bagaget åt kunderna så de inte behövde besvära sig med det ...
Bad om hjälp då jag stod och blockerade hela vägen, med kö av bilar bakom mig, men ingen brydde sig.
Jag förstår...det krävde ju planering att gå de metrar som var kvar då bussen inte stannat utanför ingången..
Jösses....tror inte jag vill ha flera sådana körningar igen.
Fullt friska människor som inte orkar gå de metrar som det handlade om...

Fick fart på min buss och kom iväg.
Vände runt och åkte därifrån.

Kollegan hade haft samma order på sin buss.
Ända fram till Slottet var det bestämt
.
Honom hade de dessutom tystat ner i bussen då han i microfonen skulle ge information som behövdes för färden.

Märktes att vi inte hade något vidare värde, utan skulle bara finnas

Så underligt....då det framför Slottet är förbud att framföra motorfordon, ändå måste vi åka där??!!

Måste vara något jag missat kapitalt...jag brukar följa lagarna som finns och där skulle vi plötsligt bara kringå allt.

Sedan ifrågasätter jag också om det är så lämpligt med två 26 ton tunga bussar, upp på en grusgång, framför en gammal byggnad.

Men men...kanske har jag fel.
Jag är ju bara en simpel bussförare utan en massa år av utbildning.
Jag har ju bara över 30 år i mitt yrke.

Vi åkte vidare och tog en kaffe för att prata igenom behandlingen vi fick av dem vi körde.
Kändes inte bra men det är ju bara att gilla läget.
Fick ett gott samtal som vi båda behövde.

Som sagt....vi är ju bara ointelligenta chaffisar utan värde eller hjärna att tänka med, lågt stående varelser som man bara kör över.

Märks det att jag är riktigt irriterad över att ha blivit illa behandlad??!!

For så vidare mot Västerås igen och fick återigen problem med min buss.
Den tappade kraft och lydde inte gasen.
Blev stående en stund vid sidan av vägen med varningsblinkers på.

Tog mig iväg igen och ringde chefen.
Bussen betedde sig underligt mest hela vägen till depån.
Växlade konstigt och ryckte, knyckte och hade sig.

Säkert var det bara för att jag är utan flera års utbildning :)

Vi såg till att avsluta det arbetspasset på ett bra sätt för att inte bära med oss behandlingen av oss hem.

Ville nu bara skriva av mig det sista.

Jag vet mitt värde och är en stolt bussförare som tål väldigt mycket :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards