Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

Har vilat efter lunchen

Av Sirpa - 26 augusti 2016 14:41

Något jag tycker är så himla skönt såhär på en husvagnssemester, är att jag tillåter mig själv att ta en vila efter maten.

Låg stundtals och solade efter mitt träningspass och frukosten.
Men det var inte så behagligt då det blåste rätt mycket.
Läste min bok, bloggade och lade ut upplevelser på fb.

Hinner tänka så oerhört mycket också, när jag bara har mig själv att rå.Lovan pysslar ju med sitt så det blir mycket egentid för mig här.

Åkte iväg till ett ställe en bit bort och handlade födelsedagspresenter åt mitt lilla barnbarn Isaac som fyller 3 år snart.
Kalas den 11/9 då jag skall ha med mig hembakat.
Kommer att baka bullar, äppelkaka och chokladfavoriter.

Hittade lite kläder åt honom.

En ny träningsjacka åt mig själv blev också fynd.
50% på ordinarie pris och det kände jag var lagom för min plånbok.

Sedan for jag vidare till Böda Ica och det blev inhandlat mineralvatten, fikabröd och god korv som jag nog kommer att grilla någon kväll.
Extra lyxig potatissallad fick hänga med denna gång.
Har ju trots allt semester.

Grönsaker och frukt självklart.
Lite choklad att gotta med till kaffet.

Lunchtid vid hemkomst.
Kände mig lite matt i benen så det var välbehövligt med mat.
Resterna från pastarätten igår med sallad blev måltiden.
Kaffe med lite gottigt till.

Sedan intog jag sängläge i husvagnen.Lovan kom och ville ha gos och klia på huvudet innan hon själv somnade utsträckt i sängen bredvid mig.

Lyssnar på blåsten och på grannar som kommer rullande till sina vagnar.Det är ju Fredag så det kommer vara mera liv och rörelse nu ett par dagar.

Får se om min kompis Micke kommer till sin vagn.
Gör han inte det så ska jag titta till hans boning så allt ser ok ut.

Jag njuter så av att vara för mig själv och göra precis det jag känner för.

Saknar min älskling jättemycket men den saknaden och längtan är en del av livet nu.
Inget som gör ont då jag vet att det är vi och allt går framåt.
Han finns där för mig och jag älskar honom så mycket.Jag vet också att det är fullt ut besvarat....det känns tryggt.

Vi har vår framtid och den styrka jag bygger under min egentid här är av stort värde.
Livet är ingen dans på rosor och jag är medveten om att allt som sker längs färd kommer att kräva mycket av oss båda.
Vi har ett mål och dit är det en bit kvar...
Kärleken är stark och den ger oss båda kraft.

Så jag lever, vilar och mår gott :)

Framtiden ligger där och väntar på mig då jag kommer hem.
En framtid i glädje och gemenskap.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards