Direktlänk till inlägg 5 november 2018

Sovit tungt

Av Sirpa - 5 november 2018 06:38

Lyckades efter nån timme att få fatt i sömnen igen här på soffan.
Nova ropade och hojtade inatt att hon ville ut på balkongen.
Hon gav sig inte fast jag hyschade henne och sade till flera gånger.
Det slutade med att jag fick lov att nypa tag i nackskinnet för att hon skulle förstå allvaret.
Ingen balkong på natten, vi skulle sova.

Hon lommade iväg surt muttrande och kom snart tillbaka för att hoppa upp hos mig i soffan och krypa ihop intill mig.
Där sov hon sedan det som var kvar av natten.
Nöjd och trygg.
Vi har våra små duster om ordningen härhemma.
Ger jag mig så tar hon över och det går inte.
Hon har det så bra hos oss vår lilla söta, bestämda och jättesnälla kattfröken.
Hon är en underbar personlighet, pigg, vacker och oerhört nyfiken och full av lek och bus.
Vi älskar henne högt.
Men hon måste anpassa sig efter oss precis som vi gör efter hennes vanor och egenheter.


Snart är det dags att gå ner i tvättstugan.
Är lite sugen på att ta en längre promenad idag då det känns friskt och kyligt ute.

Kommer sedan att fara iväg till min dotter en stund när tvättstugan är klar.
Fick igår ett samtal från jobbet om jag kunde tänka mig jobba idag, köra en skolkörning.
Måste tacka nej då jag har fullt upp ändå med annat privat.
Bra att de ringer, för som oftast kan jag ju byta och styra om mina dagar.
Nu gick det inte och jag är så glad att mitt svar genast respekterades.

Förra arbetsplatsen hade inte gjort det.
De skulle ringt och tjatat flera gånger och till sist hotat om man inte gjorde som de ville.

Nu har jag en bra arbetsgivare som ser sina anställda som individer.
Jag är ändå väldigt flexibel och kan styra om snabbt om det behövs.
Dessutom hjälper jag så gärna till om jag blir behandlad på ett bra sätt.
Jag kan jobba mycket och långa dagar, mer än heltid om så behövs.
Då vill jag ha något tillbaka om jag behöver det.

Trivs jättebra med min arbetsgivare Björks.

Kaffet smakade supergott denna morgon.
Huvudvärken har vikit undan.
Känns lite konstigt i huvudet bara.
Som lite ömt och hjärnan luddig.
Hostig nu på morgonen. Det kommer upp nåt från luftvägarna från det halsonda och hostiga jag burit på tidigare.

En lång arbetsvecka väntar.
Intressant och säkert jättekul.
Imorgon åker vi två bussar till Vaxholm och hämtar upp 85 seniorer som skall ut på havet och äta go mat på Eckeröbåten.
Dagen kommer att bli riktigt lång.
Börjar 4.30 och hemma klar och städad vid 19.30

Gillar seniorer, de är så glada och rara.

Nu ska jag plocka ihop det tvätt som ska ner.
Dagen rullar igång med detta först

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards