Alla inlägg den 11 september 2020

Av Sirpa - 11 september 2020 19:55

Nästa vecka skriver jag på en timanställning hos ännu ett bussbolag som finns här i stan, bara 8 km från mitt hem.

Tuna Trafik.


Fotot har jag lånat från deras sida på nätet.

Av Sirpa - 11 september 2020 06:30

Ligger här i min säng och njuter av stillheten och kaffe.
Hösten närmar sig ordentligt med blåst och kyligare luft. Jag är väl knäpp men för mig känns det skönt att slippa sommarens hetta.
Lite lagom är bäst för att jag ska må bra.

Min andra lediga dag i veckovilan.
Jätteskönt!
Kände i början på veckan av en trötthet som inte ville ge sig.
Nu har det förvunnit tack vare att jag fått sova ut och vila ordentligt.
Sista dygnet i jobbet blev ju 22 timmar vakentid. Lätt att räkna ut vad som fattades.
Det har jag nu fått sova ut.

Min fasta har gått bra. Höll i för fullt i 1 1/2 vecka innan jag valde att äta riktigt fast föda.
Känns skönt i hela kroppen och jag kommer att köra varierat nu.
Typ som 5-2 fast på mitt eget vis.
Magen gör inte ont och kilon har lämnat kroppen.
Uniformsbyxorna sitter ok igen men det ska till mera. Vill att de sitter löst.

Annars har jag ingen som helst ambition att gå ner mer än så. Vill inte vara någon pinne längre som i tidigare ålder.
Finns viktigare saker i livet än att jaga bort kilon.
Sjysst mathållning och motion funkar bäst.
Efter kickstart med måltidsersättningar som jag brukar göra.
Jag vill må bra och trivas.
Stress och oro ger fettansamlingar på kroppen och trasig mage. Så det får jag lov att undvika.

Igår hände något överraskande.
Fick ett samtal från ett bussföretag som jag skickat förfrågan till när jag blev av med mitt fasta jobb på Björks.
Fick redan första veckan svar att jag var välkommen in och besöka depån och träffas.
Det har jag haft för avsikt att göra men jag har ju jobbat så mycket och rest mellan depåerna att jag inte hunnit.

Nu ringde chefen där och hörde efter hur det såg ut för mig och om jag skulle komma på besök och ta ett snack.
De var klart intresserade av min kompetens i yrket.
Vi hade ett riktigt bra samtal på ca 15 minuter och bestämde till sist att jag åker dit idag.
Detta företag ligger här i stan.

Jättespännande!

Så denna dag kan bli en dag då mitt arbetsliv tar ännu ett steg framåt.
Det visar sig efter mötet.
Jag har ju mycket jobb redan men närheten till hemmet lockar väldigt då det blir så grymt långa dagar med pendling till och från Enköping.
Björks släpper jag inte men en arbetsgivare till är ju bara bonus.
Då finns ju valmöjligheter med körningar.
Finns en hel del plus med att vara timanställd.

Skriver mer om hur det gick senare idag eller imorgon.
Imorgon Lördag ska jag iväg med ett friidrottslag till Kristinehamn.
En heldag tillsammans blir det.
Jag kommer plocka med träningskläder själv och ge mig och utforska Kristinehamn under väntetiden

Sedan på söndag är det dags för Vsk körning till Borås. Det ser jag väldigt fram emot. Köra mina fotbollsgrabbar igen.

Hade ett gott samtal med min chef på Björks igår också. Det kommer att bli en hel del tågersättningar under Oktober.
Skövde-Göteborg samt Linköping-Kolmården och lite Bålsta-Cityterminalen.
Dessa vill jag köra helt klart.

Veckorna går och jag får snart min slutlön och första timtidslön. Blir intressant att se vad det ger att jobba på det här viset.
Många timanställda har sagt att de tjänar bättre än någonsin som timmisar.
Att styra sina egna timmar och körningar.
Kan kanske bli så när jag landar i en ordning och reda i detta.
Ännu är det för nytt för att kunna styra nåt.
Beställningskörningar är ju så få än så länge. Covid19 måste släppa greppet mera för att det ska lossna i beställningarna.

En intressant höst och vinter ligger framför.
Jag gör mitt bästa och hänger kvar i branchen. Älskar busskörning och allt ikring för mycket för att ge mig iväg bort ifrån det.
Många år kvar att jobba ännu.
Iallafall 5 år till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards