Alla inlägg den 3 september 2020

Av Sirpa - 3 september 2020 14:48

Onsdagen var jag bokad på min första körning för HSK Hockey.
De hade match i Smehallen i Eskilstuna.
Lite kul för mig då jag bor utanför Eskilstuna.

Var på jobbet vid 14.30 tiden och förberedde bussen inför kommande resa.
Körde till Bahcohallen i Enköping i god tid.
Det kom genast spelare och installerade sig på sina platser i bussen.
B som kört bussen i massor med år för ESK var också med som materialare denna resa.
Han får inte köra för hög ålder/covid19.
Lite underliga bestämmelser tycker jag då det gäller lagkörningar.
Han är ju med laget ändå.

Vi hjälptes åt att lasta in alla hockeytrunkar och material som skulle med.
B är till stor nytta för mig som gärna lära mig lagets rutiner.
Det är ju en trygghet för alla om vi jobbar något sånär lika.




När alla kommit och bussen var lastad så styrde jag bussen mot Västerås där flera spelare skulle hämtas upp.

Stannade till vid Shellmacken vid Rocklunda.
Ett vanligt ställe att ta upp spelare vid.
Där har jag hämtat handbollspelare och andra redan tidigare.
For sedan vidare till Eskilstuna och Smehallen.

Snabb urlastning och bort backning av bussen till sin väntplats under matchen.
Stort och fint område.

När det gått en halvtimme och jag var säker på att inget glömts kvar i bussen så rullade jag hemåt. Låg ju bara några kilometer bort.
Det var omtyckt av barnbarnet att få hem bussen till vår gård.

Stannade hemma en knapp timme.
Kände att jag började bli trött av att slöa i soffan så jag återvände till hockeyhallen.
Såg en hel del utav matchen och ESK grabbarna var riktigt duktiga.

De vann med 5-6 och jag kunde känna mig nöjd med en Chaffisvinst vid första körningen.

När alla var ilastade så åkte vi mot Västerås igen och släppte av det gänget.
Sedan vidare till Bahcohallen och tömning av bussen.

Körde till depån. Plockade ur allt skräp. Rätade upp ryggstöd, fotstöd och dammsög noga.
Ingen hade använt toan så där behövde jag inget göra.

Tackade bussen och åkte hemåt vid 23.30 tiden.
Trött och väldigt nöjd med första körningen för ESK Hockey.

Av Sirpa - 3 september 2020 13:27

Idag är jag ledig från jobbet och passar då på att ta till vara de päron som vi har i två träd ute i hästhagen.

Botaniserade bland recepten och hittade en Päronmarmelad med Ingefära.
I den var det också pressad citron.

Vilken helt underbar smak det blev.
Mycket jobb med att skala, kärna ur och tärna päronen, men det var det värt.
Blir helt underbart att ställa ner i källaren flr att njutas av i vinter.

Har också satt en hink med blivande äppeldryck.
Den ska stå i tre dagar innan socker blandas i efter behov och sedan ner i flaskor.
Provar en sats så får vi om det är gott.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards