Alla inlägg den 23 september 2020

Av Sirpa - 23 september 2020 22:08

Hade tänkt att jag skulle vara ledig idag då min Tisdag gick helt om intet då jag kom hem från jobbet vid 3.30 på morgonen.
Vaknade efter 3 timmar och kunde inte somna om.
Så hela dagen blev bara ett trött töcken.

Gick sedan och lade mig hyfsat tidigt då jag tänkte att jag ska upp i ottan på onsdagen för att hinna göra massor hemma

Så blev det ju inte!
Vaknade vid 7 tiden av att depå Hallstahammar ringde och kollade om jag kunde jobba då det blivit sjukt.
Funderade snabbt och tog sedan körningen.
Skulle hinna en del av det jag planerat iallafall.

Hämtade paket, handlade på Willys, lämnade igen en lånad cirkelsåg till min goa vän som hjälper mig med lite allt möjligt.

Hem och packade upp matvarorna.
Duschat hade jag gjort på morgonen så det var bara att kliva i Björksuniformen.
Fixade kaffe och macka med.
Åkte till Depå Hallstahammar och tog ut en buss för att köra Servicelinjen och sedan Brukslinjen.


Lite lagom avslappnad körning.
Tråkigt tjatig med samma vändor gång på gång. Men jag behöver ju pengar så det var bara att gilla läget.

Ogillar att en massa ungdomsgäng använder bussen som lekstuga att roa sig i
Det kostar ju inget att åka.
Detta missbruk leder till att kommunen tar bort gratisbussen.
Den är ju inte till för att åka i som tidsfördriv fram och tillbaka.

Är nog bara en tidsfråga när bussarna tas bort eller att det börjar tas betalt.

Av Sirpa - 23 september 2020 18:17

Jag älskar hösten med alla dessa underbara färger. Allt som ännu blommar, grönskar och växer.

Paprikorna kom igång väldigt sent iår så de första är nu på gång och växer sig större.
Har tagit upp två av plantorna från pallkrage till kruka för att kunna plocka in krukorna bär första frosten kommer

Ringblommorna är så underbart vackra och frodas ordentligt

Jag har börjat köpa hem Ljung som jag tycker är så himla vackert.
När de väl etablerat sig efter plantering och vattning så står de sig under vintern.
Sätter i långkrukorna för att sedan ta upp pelargonierna och ersätta dessa med tallkvistar till vintern.

Äpplen har vi i massor och dessa tar vi tillvara så mycket vi bara hinner.

Varsågod!
Lite foton tagna imorse innan jag skulle iväg och jobba.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards