Alla inlägg den 6 september 2020

Av Sirpa - 6 september 2020 20:09

En stund här på kvällen var det ett helt underbart väderfenomen som utspelade sig under ca 10 minuter endast.

Det ösregnade samtidigt som solen sken för fullt och på himlavalvet tronade dubbla regnbågar upp sig.
Fantastiska färger överallt under den magiska stunden.

Av Sirpa - 6 september 2020 19:42

Idag har det varit tuffa puckar med min fasta. Har känt mig darrig och knäsvag stup i kvarten.
Det har inte räckt med det som jag intagit i föda idag. Kroppen har protesterat så in i bomben från morgon till kväll.

Jag vet ju att min kropp fungerar så.
Det är imorgon en vecka sedan som jag inledde fastan och nu börjar det bli dags för min kropp att plocka energi från sina egna depåer för att fungera fullt ut.

Nytt kokade jag på en stor kopp ört te med en skiva citron, några små skivor färsk ingefära och en tesked honung.
Det fick igång energierna igen och jag har kroppstemperaturen åter.
Såg mig själv i spegeln alldeles innan och såg där ett vitt spöke.
Jag var alldeles blev i ansiktet och frös så tjockstrumpor och sköna tröjan åkte på.

Kokade samtidigt på en kanna med ingefärsvatten som ska få svalna av och sedan dricker jag utav det under dagarna som kommer.
Jag älskar ingefära.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards