Alla inlägg den 29 september 2020

Av Sirpa - 29 september 2020 21:21

Unnar mig själv ikväll lite godis som jag köpte efter jobbet.

Firar nya jobbet och att ryggen känns bättre ikväll.

Tycker jag är värd det!!

Av Sirpa - 29 september 2020 21:08

Den här månaden har verkligen rusat fram.
Tyckte inte att det var så länge sedan som det var Augusti.

Blir intressant att se om den mörka årstiden trillar fram lika snabbt som hösten gjort.

Av Sirpa - 29 september 2020 21:02

Älskar djupt denna härliga gård på landet som vi fick möjligheten att hyra.

Hösten är ju min favvisårstid med allt det färgsprakande.

Delar med oss av äpplen och päron åt alla håll och kanter.

Av Sirpa - 29 september 2020 20:49

Det blev så mycket bättre än jag trodde med nya jobbet och ryggen som bråkade.

Kom till bussgaraget mycket tidigare än jag behövde. Kände att jag vill ta det lugnt och prata med chefer och kollegor.
Bekanta mig med bussen jag skulle ha och sätta mig in i körningarna.

Ryggen var stel och ömmande men höll sig i det läget när jag inte gjorde något mer än det nödvändigaste.

Startade min körning vid 13 tiden och åkte en lite extrasväng för att känna på bussen.
Hade sedan en skolkörning från stan ut på landet.
Det gick bra och jag körde sedan till Strängnäs för mera körningar, fast nu högskolan.

Kändes hur bra som helst när jag satt i busstolen med ryggen.
Var uppe och gick så fort chansen gavs.

Hade bara dessa två kortare beställningskörningarna och for sedan åter till garaget.

Lade in tiden för dagen innan hemfärd.
Åkte till Maxi och handlade också.
Kände hur trött jag var och ryggen började göra sig påmind ordentligt.
Kom hem lagom till middag.

En bra första dag med egna körningar på Tuna Trafik.
Imorgon är det Björks som gäller igen för att sedan 1-2/10 köra för Tuna igen.
Jobb har jag :)

Måste skaffa mig en manuell fickkalender så jag håller ordning på de olika jobben och företagen i olika städer :)
Kul är det!

Hoppas ryggen känns ännu bättre imorgon.

Av Sirpa - 29 september 2020 09:14

Vägrar låta ryggvärken ta över mitt liv helt, det ska bara gå att göra vissa saker.

Känner att det skönaste läget är liggande på rygg eller på sida med värmemadrassen påslagen.
Men... Det är ju inte så livet fungerar direkt när jag har ett jobb att sköta och dessutom så illa tvungen när jag bara är timanställd nuförtiden.

Har nu kommit på att nästa läge som är näst bäst, är att gå sakta från rum till rum och hålla ryggen igång
Det tar på krafterna som fasen och jag blir genomsvettig på en kort stund

Av erfarenhet från andra med ofta återkommande ryggproblem, vet jag att just gång är det bästa, samt vila och värme.
Inga vridningar, böjningar, stillastående eller sitta hårt, för då gör det ondare och hotar att låsa sig.

Vi har ju så grymt mycket äpplen iår och jag har bestämt mig för att en del av dessa vill jag torka i bitar.
Jättegott och nyttigt att ta fram i vinter.
Tanken var redan igår att jag skulle skalat och skivat en del av fallfrukten och lagt i torken för att bli klar under natten.
Ryggen satte ju stopp för detta projekt.

Idag efter morgonkaffet bytte jag om till stora myssockor (som var ett helvete att få på)
Varm klänning som var enkel att få på mig och som värmde över ryggen.
Satte sedan igång att skala och skiva äpplen. Kunde inte sitta, inte stå stilla så det blev ett stilla promenerande mellan rummen medans jag skalade och skivade stående pyttekorta stunder.
Allt gick att lösa under mycket längre tid än i vanliga fall. Men vem har bråttom.
Jag är nöjd över att få någonting gjort

Det här bör vara över om några dagar då jag kan röra mig bättre idag.
Äter smärtlindring var 4-5 timme så det finns i kroppen hela tiden.
Inga starka då jag ska jobba.
Har inga starka hemma ens då det inte behövts på många år.

Vem har sagt att livet ska vara enkelt!
Nåt skit måste ju ständigt jäklas med en så det känns att man lever.

Om några timmar ska jag till jobbet, här i hemstaden.
Spännande med nya bussar, nya körningar och slippa pendla miltals för att jobba.

Vet att jag kommer vara helt slut ikväll.
Vad gör väl det. Jobbet sköter jag så långt det bara går.
Än viker jag inte ner mig.

Av Sirpa - 29 september 2020 07:18

Ligger i min säng och mår inte så jättebra.
Igår efter vi kommit hem med dotterns husvagn från Öland så ville min rygg inte vara med längre.

Hämtade matvaror från kylen i vagnen och vred mig på nåt vis som gjorde att det skar en grym smärta inne i min rygg och över höfterna.

Tog mig knappt ut från vagnen och in i huset.

Det har ju varit tufft för ryggen med tunga lyft och hård bädd att sova i under några dagar.
Körde ju en fylld släpkärra med det som var kvar av förtältsgolvet och sånt till Återbruket i Köpingsvik.
Den i Böda var ju inte öppen just den lördagen i månaden
Vi hade bråttom att lasta av då kärran skulle åter till uthyraren.

Min sovplats har varit skön att sova på men inte tillräcklig för höft och rygg

Eftermiddan och kvällen blev jobbig.
Kunde knappt gå och röra mig.
Åt värktabletter och låg på värmemadrass.
Tog mig upp till duschen på övervåningen med stor möda.
Kunde absolut inte böja mig ner.

Vid ett tillfälle när ryggen inte bar blev jag fast i hallen. Lutad framåt med stöd mot källardörren. Där stod jag och kved. Kom ingenstans, ryggen låst.
Dottern måste hjälpa mig in på toa.

Detta har jag inte tid med.
Idag ska jag köra för Tuna Trafik.
Sitta funkar hyfsat så jag ska ta mig till jobbet. En kort arbetsdag men bara nytt, så det gäller att ha hjärnan fräsch.p
Känns bättre efter nattens vila på värmemadrassen.
Gör bara det jag måste idag och inget mer.
Äter smärtlindring och jag vet att ryggen behöver röras på, inte ligga stilla.

Ett steg i taget...

Nova håller mig sällskap i sängen.
Hon älskar värmemadrassen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards