Alla inlägg den 26 september 2020

Av Sirpa - 26 september 2020 20:52

Jätteskönt att mysa in oss i husvagnen efter en slitig dag med det sista som behövde göras innan vi drar husvagnen hemåt imorgon.

På morgonen åkte vi till Löttorp och hyrde ett släp för att köra bort det som var kvar efter förtältsgolvet och trallen utanför.
Murket trä och sånt som inte gick att använda mera.

Typiskt nog var Återvinningscentralen i Böda stängd så vi fick lov att åka till en utanför Köpingsvik.
Fullt lass kastade vi bort.

Lämna igen kärran avsopad och fin.
Sedan fortsatte vi vid husvagnen.

När kvällen kom var vi rejält trötta.
Gott att äta och sedan sova.

Av Sirpa - 26 september 2020 20:36

Det gäller att finna lösningar när inte riktiga redskap finns att tillgå så får det bli andra lösningar.

Vi håller på och plockar ihop det sista av boendet och det skulle ner en gunga som hängt uppe i många år.
Inget får ju vara kvar på platsen när det nu är sista gången allt lämnas
Kommer inte tillbaka till det här stället som styrs av ägare som väljer att skrämma bort sina stammisar för gott.
Flera grannar har redan lämnat och kommer aldrig tillbaka.

Vi hade ingen stege och då fick det bli bilen som hjälpmedel
En bräda över railsen och sedan klättrade jag upp och sågade ner repen som gungan hängde i.
En morakniv fasttejpad på ett krattskaft.
Svårare än så var det inte.

Inga problem

Av Sirpa - 26 september 2020 00:36

Hade precis stämt träff med John Blund när jag brutalt väcktes igen av att regnet vräkte ner på husvagnstaket.
Det tilltog vartefter och blev till sist ett öronbedövande dån.
Har nog aldrig varit med om ett våldsammare regn än detta.

Ända sen vi kom hit tidigare under kvällen så har det blåst.
Den blåsten försvann nästan helt när slagregnet drog bort.
Nu hörs havets brus.
Låter som att det går rejäla vågor som slår mot stranden
Annars är det tyst.

Att bli väckt sådär blir för mig några timmar vakentid innan jag kan hoppa på sömntåget igen.
Hoppas det blir snart då jag behöver sova.
Det är en viktig bit i min ledighet här på Öland.
Vila och sova. Göra saker som bara tillför energi.
Snabbladdning av mina batterier inför en höst och vinter fylld med nya utmaningar och äventyr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards