Direktlänk till inlägg 2 januari 2023

Nytt år

Av Sirpa - 2 januari 2023 11:30

Ja då har vi i ett nafs hoppat in i ett nytt år.
Nyårshelgen gick i stort sett helt i jobbets tecken.
Standbybuss tågersättning för SJ.

Nyårsafton satt vi en kollega och jag från 10 till 17.40 och bara väntade på att något skulle hända så vi fick ut och köra.
Vi hade arbetstid till 18.00 vilket det nu inte riktigt blev då Bussakuten aktiverade oss 17.40
Det var bara att snabbt se till att komma ut till bussarna och fortast möjligt ta oss till Arboga då det hade blivit något elfel mellan Arboga och Örebro.

Vi hann köra en tur och retur Örebro innan felet var åtgärdat.
Mycket resenärer i farten även på Nyårsafton.

Jag körde till depån i Hallstahammar och parkerade bussen och städade ur det som blivit på de dryga två timmar jag var ut och rattade.

Kollegan kom från Skinnsakatteberg med sin buss så han återvände dit när vi var klara i Arboga.

For sedan hemåt i Nyårsaftonskvällen.
Tjejerna hade ätit nyårsmaten då jag ringde när jag fick körningen och berättade att jag inte visste hur länge det kommer ta.

Så jag åt maten som var supergod vid tv:n i morgonrock vid 22.30 tiden på kvällen.
Vi gick ut på balkongen vid 12 slaget och skålade in det nya året med alkoholfri bubbel.
Sedan var det bara att krypa till kojs.
Somnade vid 1.30 tiden.

Nyårsdagen blev det ett besök hos gamla mamma innan jobbet.
Gick upp vid 6.30 Duschade och for iväg.
Det var ett energikrävande besök hos mamma som är så deprimerad över att hennes liv blivit så begränsat.
Jag vet inte vad jag ska göra för att förändra nåt för henne.
Hälsa på när jag har tid och hjälpa till så gott jag orkar.
Finns inte så mycket mera jag mäktar med.

Föreslog återigen att hon skulle flytta till något gruppboende eller så för att ha människor omkring sig men det vill hon inte vetas vid.
Sitter hellre ensam i sin lägenhet.
Hemtjänsten kommer ju minst 2 gånger per dag och hjälper henne med det hon inte klarar själv.

Åkte sedan därifrån via återvinningskontainrar till mitt jobb.

Nyårsdagen hade kollegan och jag Standby tågersättning i 10 timmar.
Från 13.00 till 23.00 på natten.
Vi var ute och gick totalt 8 km. Städade buss och jag passade på att städa och tvätta min egen bil innan jobbet började.
Den har länge sett hemsk ut då jag inte hunnit eller orkat städa den.

Nu blev det gjort och det kändes bra.

När tiden var över för tågpassningen så åkte vi hem var och en till sitt.
Vi hann prata väldigt mycket om allt mellan himmel och jord.

Åkte hemåt i natten -5 grader ute och väldigt halt.
Under dagen hade det skett en bussolycka i Värmland där en buss vält och människor skadats.
Väglaget som råder och halkbekämpning som inte utförs gör livet tufft som satan för all trafik.

Kom isäng vid 1 tiden och somnade bums.

Nytt år nya tag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards