Direktlänk till inlägg 15 januari 2023

Bra Lördag

Av Sirpa - 15 januari 2023 07:43

Vaknade utvilad och pigg efter en lugn och tyst natt på det mysiga hotellet vid Åbytravet.
Åby Hotell. Ett Best Western hotell att rekommendera.

Tog en skön varm dusch innan jag klädde mig för utcheckning och avfärd mot hockeyhallen Frölundaborg där laget skulle spela mot just Frölunda.

Det hände en härlig grej där på hotellet på morgonen som jag tar i ett eget inlägg då det blev en minnesrik händelse.
Den händelsen vill jag skriva om separat.
En jättekul grej kan jag lova iallafall.

Alla checkade ut och jag var vid bussen 9.30 och startade upp.
Bussen stod ju så nära hotellet att det var så smidigt.



Full fart till Frölundaborg där jag släppte av laget och vände sedan bussen så den kom åt sidan då väntan skulle bli lång.
5 timmar närmare bestämt.

Jag valde att ge mig ut på promenad då det inte regnade. Blåste gjorde det men inte lika kraftigt som kvällen innan.

Som överallt annanstans pågick det byggen runt om i det området.
Blev lite förvånad då jag insåg att vi faktiskt var precis intill målgången på Göteborgsvarvet.
Hade inte reflekterat över det då kvällen innan när vi var till hallen och lämnade av utrustningen och grabbarna tränade.
Jag var nog för trött efter den långa resan.

Jag hade verkligen inga problem med att fördriva dessa 5 timmar där i Frölunda.
Åt min medhavda frukost i bussen.
Städade lite. Läste min bok men mestadels var jag ute och gick.
Många kilometer blev det som jag vandrade omkring.

Kom åter till bussen då och då.
Såg lite av matchen, pratade med folk som hade nära och kära spelande i laget.
Gick vidare och mådde gott av att det stundtals var blå himmel och lite sol till och med. +7 i luften och lite blåst som ökade vartefter dagen gick.

Blev några steg denna dag.

Kändes superbra i kroppen att få möjligheten och tiden att röra på mig ordentlig.

Såg den sista delen av matchen som Luleå J20 vann med 1-4.
Grabbarna kändes starka och med bra självförtroende.
Känns som ett ihopspelat lag som fungerar om allt klaffar.

Nöjda grabbar langade in sina trunkar och vi kunde rulla mot hotellet igen vid 15 tiden där laget hade mat.
Jag intog ugnspannkaka som dottern skickat med hemifrån. Med äpple i.
Jättegott att äta kall.
Har ju micro med i bagaget men jag kände att det inte behövdes.

När laget ätit så rullade vi iväg mot Ängelholm.
Det blåste grymt på vägen ner och resan tog två timmar.
Ett förnöjsamt lag grejade med sitt medans jag kämpade med kastvindarna och vi anlände till Catena Arena i Ängelholm för att lasta ur utrustningen.

Där var det trångt. Fick backa ut samma väg som jag körde in i spöregn, stormvindar och urusel sikt. Backkameran igenkläggad.
Men det gick, självklart klarade jag det och vi rullade till hotellet som var natthärbärge för oss.

Hotell Erikslund som visade sig vara helmysigt även det.
Släppte av laget som checkade in för att snart äta middag.
Hungriga grabbar i den åldern
Äter mest hela tiden.
Hockeyspelare är ju så tränade att musklerna kräver energi konstant.

Jag parkerade bussen och gick sedan i storm och regn till incheckning.
Genomblöt kom jag så in till mitt mysiga rum 18.30 och kunde byta om och varva ner för denna dag.

En mycket bra dag då den inte blev så galet lång och bara kort körning.
Behövs en mellandag för mig då söndagen skulle bli grymt tuff och lång.

Åt min medhavda mat.
Läste bok, såg på tv. Sms:ade med döttrarna och somnade till kort för att vakna och läsa nån timme till innan nattsömnen infann sig vid 1 tiden på natten.

Det blåste storm ute så det dånade i huset. Det gjorde att jag hade lite svårt att komma till ro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards