Alla inlägg den 24 november 2014

Av Sirpa - 24 november 2014 13:27

Lämnade min vän hos sig och begav mig hemåt med glatt sjungande hjärta.
Vi hade ett fantastiskt dygn tillsammans som bara gav mersmak.

Handlade innan jag kom hem till min och Tittis lilla lya.
Titti kom trött och gäspande och frågade vart jag varit någonstans.
Berättade för henne, gav Sheba och hennes insulinspruta.Hon mådde bra min lilla kattjej.

Mockade ur hennes låda noga, plockade undan det jag handlat.
Packade upp väskan jag haft med och värmde sedan på risgrynsgröt till lunchmat.Till det ostsmörgås.

Kände mig så glad och lätt i själ och hjärta.Lugn och trygg.

Härlig helg bakom mig med hotellvistelse i Stockholm med yngsta dottern och Tunnel Run i färskt minne, med allt vad den bjöd på.
Lördagsmorgon med långpromenad innan frukost.
Så skönt att ha krafterna tillbaka och känna livets puls i ådrorna igen.

Känner en glädje inom mig som bär mig med sin energi, som ett stilla bubblande i blodet.
Framtiden ter sig oerhört spännande.
Nya vägar har visat sig och dörrar öppnats.

En ny människa har plötsligt trillat in i mitt liv :) En människa som fanns i min närhet då jag var ung och bodde i Surahammr och arbetade där.
Jag minns honom från den tiden.En blyg kille som knappt vågade se på mig ens.
Vi är lika gamla,bara några månader emellan våra snart 56 år.

Nästan 40 år senare i livet korsas våra vägar :) Där står vi nu... vi väljer att gå vidare tillsammans :)
Hand i hand...

Av Sirpa - 24 november 2014 13:05

Gårdagen tillbringade jag hos min nya vän, vi pratade massor, häntade kinamat att äta och pratade sedan vidare.
Känns riktigt bra...

Han hade då haft jouren som brandman/befäl och det var straxt dags att lämna över den till en kollega då larmet gick.
Första gången jag hörde och upplevde det.
På med skor, jacka och full fart ut och iväg.Med blåljus och tut på.

Kändes verkligen annorlunda att uppleva detta från det hållet.
Annars är det ju jag som flyttar mig snabbt åt sidan då det kommer utryckningsfordon, både med buss och personbil.
Klart intressant, lite pulshöjande.

Nu var det ett falsklarm så straxt lade sig lugnet igen.
Räckte bra för mig:)

Intressant att se min vän i action.Det var snabba ryck och koncentration på uppgiften.Inget annat existerade.

Jag fick mig en liten rundvandring på brandstationen.Han tvättade befälsfordonet medans jag försiktigt beundrade de stora utryckningsfordonen.
Jättekul att se hans arbetsplats.

Återgick till vårt efter att jouren lämnats över till nästa ansvarige.

Detta var första smakprovet på det som kommer att bli min vardag som det känns nu;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards