Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Magen kraschade

Av Sirpa - 30 oktober 2015 06:35

Gårdagen bjöd på både ris och ros.
Började jättefint med en skön resa till och från Arlanda.
Gäster som var jättenöjda och glada.

Allt i bussen fungerade så fint.
Jag kunde ta betalt och validera bokningar.Min buss var städad och fin när jag tog ut den på morgonen.
Kändes så skönt att bara göra allt som behövdes för en trivsam färd.

Såg till att ge ifrån mig bussen på samma vis så jag plockade noga rent på Arlanda inför den långa resa bussen skulle göra till Oslo.
Fick på många gäster från terminalerna.
Även sådana som skulle åkt med en konkurrent...de valde att köpa nya biljetter hos mig då den bussen aldrig dök upp.

Fick merförsäljning på så vis och gäster som väljer våra bussar hädanefter.De var jätteglada och tacksamma över att ha gjort valet att åka med oss.

Gav nogrann information när vi lämnat Arlanda om tiderna på stoppen längs färd.
Västerås, Örebro, Karlstad och vidare till Oslo.Berättade om förarbyte i Västerås.Örebroarna ville ha mig kvar vid ratten :)
Blev så avlöst i Västerås och vinkade hejdå åt mina glada gäster:)
Kändes jättebra!
Min avlösare stod förbryllad med en buss på Centralen som hon inget visste om.
Ingen hade tagit över den....

Gav henne snabba instruktioner om handdatorn och även bussen.Den var ny för henne.
Hon var tacksam över min hjälp.

Sedan tog jag hand om den övergivna bussen så hon kom iväg på den långa färden med sin tur.
Kände att det var viktigast.

Flyttade bussen till vår rastparkering.
Med mitt förarkort i givetvis.
Försökte ringa min chef efter att jag tittat i omloppslistan efter vart bussen hörde hemma.
Lade ihop pusslet och insåg också då att den buss jag skulle ha efter rast inte fanns på plats.

Nåt var helt fel!

Ringde Trafikledningen i Göteborg.
De visste ingenting.
Försökte komma i kontakt med någon som hade koll.
Lyckades inte!
Tiden gick och där satt jag i en buss som snart skulle avgå, men ingen förare.Försökte ringa denne upprepade gånger.Inget svar.
Min rast tickade på....

Kom så i kontakt med föraren och det uppdagades att denne gjort som hon blivit rådd av Trafikledningen kvälen innan, då hon checkat av sin körning, att köra bussen till depån.
Den jag skulle ha en timme senare.

Föraren blev skjutsad så hon fick sin buss av mig.Hon hade mängder med frågor till mig om nya schemat och upplägget.Jag hade ju inga svar att ge.
Vidare fick jag skjuts till depån.Kom så äntligen i kontakt med min chef om röran.
Berättade för honom om stressen att inte få kontakt med ansvarig, sakkunning när det var rörigt.Hörde hur han surnade till över det men hur ska vi kunna lösa problemen när information inte existerar?!

Fick svaret att allt var nytt och det tar tid att få ordning och landa i det.
Det är jag så väl medveten om!!!
Behöver inte sådana svar....

Vid det laget var jag upprörd, hungrig och trött.Behövde rast efter att ha varit igång i 6 timmar, från det jag lämnade mitt hem tidigt på morgonen.

Min buss kördes till stan av kollega då min vilotid i färdskrivaren inte tillät annat,
Jag körde depåbilen.
Kom så ner till Centralen lagom så jag hann fylla vattenflaska, gå på toa och få iordning bussen.

Jättehungrig, svettig och stressad pga lågt blodsocker.
Varken handdator eller betalterminal fungerade i bussen.Toan luktade pyton och bussen skadad efter någons hantering.
Gästerna förvirrade när så mycket krånglade.
Bussen jättesmutsig!

Vad jag skämdes!!
Jag bad om ursäkt för röran och fick in gästerna.Höll ordning så ingen kom åt bussen med sina kläder.
Ingen ville väl ha en smutsig jacka inför sin resa.
Hjälpte med bagage, på med säkerhetsbälten.

Kom så iväg..,

Tog en stund att varva ner.
Kände hur jag var alldeles matt efter en stund.Hade ju inte fått någon mat.Ingen stund till vila alls.

Rotade i min väska och åt i smyg, så gästerna inte såg av lite bröd jag hade med.
Drack vatten.
Körde så till Arlanda.
Mådde skunk, magen gjorde ont och jag började få huvudvärk.

Hjälpte gästerna ur och en av dem påtalade att det luktade ofräscht i bussen och att klockan i taket stod på sommartid ännu.
Kände mig så dum och bad om ursäkt för detta.

Slokörd parkerade jag på terminal 2.
Tog snabbt i mig av min kalla mat, hade ju ingenstans att värma den.
Magen sprängde och jag mådde lite illa.
Snart dags att åka runt och lasta nya gäster.Men innan dess försökte jag få till en bättre doft i bussen.
Rengjorde så gott jag hann.
Mådde illa.
Tog bilder på skadan på bussen, märkte upp och meddelade Trafikledningen.

Kändes inte bra!!!
Detta var ju inte det vi utlovade och stod för....

Laddade om inför nya gäster.
De var många och jag konstaterade när jag lämnade Arlanda att vi förlorade över 2000:- på denna tur pga att jag inte kunde ta betalt.
Att det inte fungerade.....

Där gav jag bara upp...vad mer kunde jag göra.Körde bussen till Västerås.
Tackade gästerna, bad om ursäkt för lukten.
Backade upp bussen och under inväntan av kollegan som skulle byta av så fortsatte jag rengöringen av toan.Vändstädade bussen och gjorde den så fin jag hann med.

Liknade ankskit rent ut sagt att behöva lämna bussen så till kollegan.

Men vad skulle jag göra.
Ringde min chef från bilen och berättade det jag upplevt.

Denna dag var jag inte stolt över...

 
 
Mimmi

Mimmi

30 oktober 2015 21:56

Önskar er en trevlig helg.

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

31 oktober 2015 07:53

Tack detsamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards