Alla inlägg den 4 december 2016

Av Sirpa - 4 december 2016 21:49

Min stackars tilltufsade gran har nu fått sina kvistar och grenar utsträckta.

Pyntad och gullig står den där nu och strålar

Av Sirpa - 4 december 2016 17:10

Känner mig verkligen inte tillfreds med tillvaron just nu.
Huvudvärken har äntligen börjat ge med sig, efter tre tabletter.
Känns i magen att jag tagit så pass många tabletter idag.

Var ner till källarförrådet och lämnade av några kartonger som julpyntet varit inpackad i.
Tog då med mig upp min gamla, tuffsiga gran som hängt med i mängder med år.
Den kommer från ett skyltfönster till min xmakes radiobutik som han hade då när vi började träffas på 80 talet.

Det var en reklamgran från märket Saba.På granen satt det blå glänsande stjärnor som det stod Saba på.
Tror att det någonstans finns kvar av stjärnorna.

Granen gillar jag :)
Lagom stor och varje år stuvar jag undan den i förrådet efter att ha plockat bort pyntet.

Just nu känner jag mig själv lika tilltuffsad som Sabagranen.

Trött och sliten.Konstant hungrig....eller mera som ett sug i magen.Beror säkert på att jag har något knas i magen.
Magkatarr eller nåt sånt.

Jobbar nu på, lite i taget med att veckla ut granens grenar så den får sin fina form i slutänden

Julkrubban fick byta plats.
Där den när står är den mera tillgänglig för mina barnbarn.

Av Sirpa - 4 december 2016 14:13

Vaknade imorse, Söndag 2:a Advent, med huvudvärk.
Som vanligt intog jag kaffe i sängen efter att Ville katt fått sin frukost.

Tog Alvedon mot värken, för det suger sådan kraft att ha ont.
Hjälpte ingenting!
Trycket ökade mot tinningarna ännu mera efter nån timme.
Försökte vila bort det, utan effekt.
Åt en sen frukost.
Ingen skillnad, smärtan kvarstod.

Känns något orättvist att jag som inte ens dricker alkohol, skall behöva dras med en huvudvärk dagen efter ett julbord.

Fick lov att ringa till syrran som jag skulle hälsat på och grattat på hennes födelsedag idag, att jag inte fixar åka någonstans.
Tog en tablett till...

Blir galen av att bara gå härhemma till ingen som helst nytta så jag beslutade mig för att fixa de ostpajer som planerats till jul.

Tog det lugnt, fixa deg.Lät den vila innan fyllning och gräddning.
Låg i soffan medans de gräddades.

Skönt att få någonting uträttat.

Nu är de klara och min skalle sprängvärker!!
Detta kommer inte släppa idag, helt klart...

Av Sirpa - 4 december 2016 02:47

Lördagen kom och jag vaknade vid 7.30 tiden.
Bestämde mig för att åka till min äldsta dotter med familj, utanför Eskilstuna.

Senare mot kvällningen var det dags för jobbets julbord, så min tid var begränsad.

Lillkillen bakade pepparkakor med sin mamma.
Fick smaka dem till varm glögg.Jättegoda
Hade handlat på Maxi innan jag kom till dem.

Resonerade med min älskling vilken skjorta och slips han skulle ha på kvällen :)
Han skulle bli så fin i skjorta och kavaj med en snygg slips.

Pratade jobb med min dotter.
Jag är så sugen på att prova jobbet inom Socialpsykiatrin som boendestödjare i Eskilstuna.

Åkte hemåt vid 14 tiden.
Var ganska trött då....
I duschen, vilade kort.Åt lunch och började göra iordning mitt hår.

Får då meddelande från kärestan att hans rygg låst sig.
Nu igen!
Detta händer ofta sedan han började med det tunga jobb han har.

Så förbaskat jobbigt!
Just idag när vi skulle på julbord med jobbet.Är det inte det ena så är det något annat som jäklas.

Det var tvärlåst läge för honom och han hade jätteont!
Tog beslutet att åka själv på julbordet och representera oss båda där.
Han hade sonen hemma som hjälpte honom och tur det.

Helt utan någon som helst glädje sminkade och klädde jag mig.
Fick ta till all min viljestyrka och åka iväg, utan honom.
Vi hade båda sett fram emot att få vara lediga tillsammans och ha trevligt med kollegor och varann, på fritiden, inte bara jobbet.

Kollade av då och då så han klarade sig med sonens hjälp.

Samlades på depån för glöggmingel först.De andra åkte sedan bussen och jag tog bilen.
Chefen slog följe med sin bil.
Hon bor i Örebro och åker direkt hem efter julbordet.

Brukshotellet i Hallstahammar var målet för oss.
Jättevackert utanför med eldar och machaller.

Bussen kom straxt efter med resten.Jag hade en kollega med i bilen.Nyopererad i sin handled var det bekvämare att åka bil.

Vi gick in och satte oss till bords.
Försåg oss med mat, medans underhållning pågick av dem som serverade oss.
Fruktansvärt hög volym, så min stressnivå var straxt hög.
Åt av det jag tycker om.God Janssons Frestelse och köttbullarna smakade hemgjorda.

Kollegor frågade efter min käresta och blev ledsna över att han var knockad av sin rygg.
Flera var så glada över att vi blivit ett par och snart flyttar ihop.

Pratade på messenger med mitt hjärta som låg i soffan och hade ont.
Kände mig handfallen.
Kunde ju inget göra.

Kaffe och gottis.
Showen fortsatte och volymen var öronbedövande.Bra föreställning.
Jätteduktiga artister.

Efter ett par timmar var jag helt färdig.
Orkeslös och vit i ansiktet, enligt kollegor som höll lite extra koll på mig då de vet att jag inte är pigg.

Jag och två andra bröt upp vid 21.40 tiden.Vi åkte till Västerås efter att ha tackat för oss.
Lite jobbigt att köra i mörkret.
Släppte av kollegorna på depån.
Åkte hem och nästan stupade in genom dörren hemma.

Jag deltog så gott jag orkade.
Tycker om mina kollegor och fick ju några timmar med dem.

Lägger inte ut bilder på dem här utan deras tillåtelse.

Pratade mera med min käresta.
Ont och låst läge.

Gick och lade mig vid midnatt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards