Alla inlägg den 28 december 2016

Av Sirpa - 28 december 2016 08:54

Jag har redan från modersmjölken fått den uppfostran, att inte leva över mina tillgångar.
Att alltid betala mina räkningar i första hand.

Det är samma sköna känsla varje månad, att betala in de fakturor som inkommit under månadens gång.

Jag har ju lägenhet, bil, husvagn och allt därtill.
Det är ju inte gratis att leva.
Julen har i sin tur kostat extra och det är ju sådant man får leva med.
Göra de val och prioriteringar som krävs.

Jag hade sådant flyt ändå med Fkassan att det hann in pengar innan månadens fakturor kom till förfallodatum.
Drar en lättnadens suck över detta.

Förlorar självklart mängder med pengar genom att ha varit sjukskriven nästan två månader.
Det blir svångremmen.
Inget annat att göra åt.Leva så snålt det bara går fram till nästa riktiga lön.

Hursom så är känslan skön, att ha kunnat betala bort månadens räkningar.
Dessutom betalade jag in hyran för första gången med mitt eget namn på fakturan :)
Från 1/1 är ju denna bostad min på förstahandskontrakt.
Det gör mig oerhört glad och lättad.

Spindelgumman och jag har ett tryggt boende framöver.
Inom några veckor blir vi en person till innanför dessa väggar.
Ser så fram emot det :)
Då jag blir sambo med min älskade, efterlängtade, härliga man.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards