Alla inlägg den 5 november 2017

Av Sirpa - 5 november 2017 21:02

Vaknade tidigt söndag morgon efter natt av djup sömn och återhämtning.

Ringde Trafikledningen för att checka av vart jag skulle ta hand om kunder och kollegor.
Dvs vara terminalvärd.
Västerås var viktigast då det skulle gå många extrabussar till Stockholm.
Mängder med resenärer.

Vi saknade en dubblering av 9.40 och trafikledaren frågade om jag kunde tänka mig att ta ut en av våra dubbeldäckare och köra dubblering.
Jag funderade en minut och pratade med sambon också innan jag bestämde att jag kör.

Snabbt ombyte, mat och kaffe med.
Sambon körde mig till depån och sedan var jag framkörd och klar vid RC i Västerås och lastade vid 9.30
Körde med ordinarie tur framför mig till Stockholm Cityterminal.
Lastade av och ställde upp oss på kanten av plattan.
Hade rast i en timme ungefär.

Körde sedan fram, tre bussar för att lasta ca 190 resenärer.
Jag tog ombord bara Västeråsare.
De andra skulle fortsätta mot Örebro, Karlstad, Oslo.

Min buss blev helt full.
81 platser

Fullt med bagage och vi åkte två bussar samtidigt mot Västerås.
Ganska mycket trafik.

Kom fram i tid och lastade av alla.
In med nya resenärer igen, mot Stockholm.
Bytte förare bara och bussen åkte igen.
Hjälpte Arlandabussen att lasta innan jag tog depåbilen till jobbet.

Åkte stadsbussen hem.

Mycket jobb blev det denna vecka.
I alla de former
Detta blev en annorlunda och kul dag.

Av Sirpa - 5 november 2017 06:30

Igår kväll, väldigt tidigt, faktiskt vid 20 tiden, så valde jag att gå och lägga mig i sängen för att få vila ordentligt.

Sambon och vovve blev kvar uppe, säkert många timmar till.
En rastning av vovve görs ju vid 22 tiden på kvällen, så han klarar natten.

Jag var så trött och hostig hela eftermiddagen och den underliga knölen på höger sida av halsen smärtade.
Snöt ut mängder med gulgrön, seg gegga som gjorde ont då det släppte i luftvägarna.

Förbaskade förkylning!
Det är samma sak varenda sehöst, att jag åker på nån infektion i luftrören.
Det hostas ju och snörvlas, överallt ikring oss på jobbet.
Vore ju otroligt om jag skulle klara mig.

Nu valde jag alltså att krypa ner och bara ge upp kampen för denna dag.
Det var tänt i fönstret i sovrummet och sambon och vovve huserade omkring.
Ändå tvärslocknade jag nästan direkt.
Fullständigt borta!
Har inget som helst minne av när de kom in och lade sig i sovrummet, sov så tungt och djupt.

Vaknade vid 4 tiden på morgonen, efter nästan 8 timmars djup sömn, av att jag var kissesnödig och torr i halsen.
Smög upp på toa, drack vatten och lade mig igen. Kroppen som en urvriden trasa.
Påslakanet jag brukar ha närmast kroppen var blöt av svett, så min kropp har kämpat hårt med reparationsarbete under sömnen.

Somnade om kort och vaknade av att vovve suckade högt när han bytte liggplats i sovrummet.

Gick upp då.
Riktigt törstig och kaffesugen.
Denna gång kändes kroppen gladare och mera samarbetsvillig.
På med kaffe, drack vatten och tog min Berocca upplöst i vatten som jag inbillar mig, ska hjälpa till lite för att ge ork.

Idag är det arbetsdag för mig och jag vet inte riktigt vart jag skall vara.
På Arlanda eller i Västerås.
Ska ta snacket med Trafikledningen lite senare. Ser att det är många resande mot Stockholm även idag från Västerås.
Vid denna tid gör jag inte nytta nånstans då det inte är många som reser.
Det blir senare idag.

Den här veckan blev ju en enda soppa av allt med jobbet
Tanken med att ha mig tillgänglig för resenärer och kollegor på Arlanda, blev ju inte mycket av.
Tiden gick åt till att finnas tillhands i Västerås.
Dels vid evakueringen i två dygn pga branden och allt krångel det gav oss men också panikåtgärden i Fredags då Trafikledningen ryckte mig från Arlanda till att assistera 888 mot Stockholm från Västerås, med hundratals extra resenärer och många extrabussar.

I båda dessa uppgifter behövdes jag verkligen.
Jag trivdes också med att finnas och hjälpa åt alla håll och kanter.
Men.... I detta hade jag då infektionen i kroppen och det tog kraft, som jag behövde i jobbet.
Jag skötte mina uppgifter hur bra som helst.
Det syntes igår på min lediga dag då jag efter lunch kunde ta det lugnare.
Då krävde kroppen återhämtning.

Sov alltså 8 timmar i ett streck utan att vakna
Då är man ganska slut....

Hoppas att kommande vecka kan bli lugnare.
Jag behöver få lite ro ikring mig.
Blir det samma flängande som denna vecka så betackar jag mig och återgår till körningen och mitt schema.

Jag har inget emot att jobba på olika ställen men då måste jag få veta några timmar i förväg.

Jag valde att jobba trots infektionen i kroppen i tron att jag inte ska behöva jaga omkring och stressa.
Arlandajobbet är fullspikat det också.
Har fått in strukturen där för att möta upp bussar, lasta ur och hjälpa resenärer ur bussarna, med bagage och allt.
Sedan lasta bussarna igen för avfärd, smidigt och tryggt så de kan gå enligt tidtabell.
Finnas för kunderna, synas och hjälpa

Samt själv hinna gå på toa, äta i lugn och ro i den kalla "skrubben" och jobba vidare, strukturerat.
Inte stressa och jaga runt.

Dessutom blir jag kall om jag inte får gå in stundtals.
Det fanns inte den tiden i Västerås utan där frös jag ute i 4 timmar.

Det blir inge bra!

Vi får se vad denna dag för med sig....
Känner lite oro då jag inte vet vart jag skall vara.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards