Alla inlägg den 11 november 2017

Av Sirpa - 11 november 2017 17:05

Hela veckan har jag ju jobbat på Arlanda.
Mycket jobb och många steg har jag avverkat.

Idag Lördag, hade jag frivilligt tagit på mig extrajobb.
Skulle köra en vända, till och från Arlanda.
Den tidigaste tjänsten som började 4.27

Satte väckningen på 3.00 och då gick jag upp.
Såg att det regnade litegrann, men det bekymrade mig inte.
Skulle cykla till jobbet och lite regn gjorde inget.

Fixade kaffe med i thermos.
Frukostmackor med, då jag inte kunde äta så tidigt.
Tog fram cykeln från källaren.
Det var mörkt ute.
Regnet hade tilltagit rejält, visade det sig och dessutom blåste det iskallt.
Vätan som kom ner var på gränsen till snöblandad och när jag cyklat ca 1 km var jag genomvåt i håret och på byxorna.

Hade vinterjackan på, så den höll tätt.
Men jag frös om huvudet i vinden och låren blev snabbt iskalla av vätan igenom byxtyget.
Det var bara att trampa på och gilla läget, vad hade jag för val...
Till jobbet måste jag ju.

Mådde riktigt dåligt när jag väl var framme på depån.
Stelfrusen och genomblöt.
Gick in och fick av mig de våta plaggen.
Byxorna torkade jag med papper, likaså håret.

Gick ut och fick igång bussen så den skulle vara varm till avgångstid.
Regnet hällde ner.
Gjorde allt som hör till morgonens rutiner på depån och rullade iväg.
Var hyfsat torr vid det laget och bussen varm och behaglig.

Lastade in 11 resenärer som var nöjda över att komma in från det hemska vädret.

Körde min tur med sovande resenärer.
Startade 5.10 från Västerås.
Lite kämpig körning då det var mörkt, spöregn och kraftig blåst.

Njöt ändå av att köra, utan stress.
Valde stora vägen över Stäketleden.
Släppte av i bra tid, städade bussen, gick på toa.
Tog på nya resenärer och körde åter Västerås.

Bara en tur idag.
Körde bussen till depån

Av Sirpa - 11 november 2017 14:35

Hade en sådan himla tur att det var min egen käresta som körde turen, denna morgon till Arlanda, som jag brukar åka med.

Hängde med honom redan hemifrån, till depån och bilen ner till förarbytet.

Drog igång och jobbade genast.
Det fortsatte sedan på Arlanda, med full fart. Bussar kom och bussar åkte.
Till sist var det en som inte dök upp och det visade sig, när jag kontaktade Trafikledningen att den buss jag väntat på, krockat med en stor älg.
Mellan Sigtuna och Märsta hade det kommit ut en stor älg och smällen gick inte att undvika.

Alla utom älgen hade klarat sig bra.
Kunderna fick åka med en annan buss som var på väg till Arlanda.
Den hade stannat och förbarmat sig.
Jättefint gjort!
Det är vi tacksamma för.

Jag fick sedan ta hand om de resenärer som skulle åkt med vändande tur till Västerås.
Efter många samtal med Trafikledning och 50 minuter senare kom en ersättningsbuss och jag fick iväg de som väntade.
Alla frusna och frustrerade.

Jag frös så jag skakade och efter nästa lastning tog jag lunch.
Fick inte värmen åter utan jobbade klart det som var kvar och tog bussen hem.

Jag har helt fel kläder för att vara ute så mycket.

Gick hem raskt och mådde inte så jättebra vid hemkomst.
Tog varm kaffe och vilade...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards