Alla inlägg den 16 november 2017

Av Sirpa - 16 november 2017 20:29

Idag kom det en vinterjacka med en av våra bussar från Stockholm.
Kändes fantastiskt att ta på en varm jacka som gick ner ordentligt bak, över rumpan som jag varit så kall om.

Fick också en piketröja och en mössa.
Vita fina kläder med swebus på.
I like it :)

Av Sirpa - 16 november 2017 12:01

Hade ledig dag från jobbet igår och det för att kunna ta hand om mitt lilla barnbarn, medans mor hennes var på viktiga besök.

Vaknade jättetidigt fast jag var ledig.
Låg kvar i sängen och tittade runt bland lediga jobb och skrev mejl.
Gick upp och kände mig nedstämd, trött och liksom känslan av att jag inte vet om jag har ork och lust att kämpa så på jobbet som jag gör mest hela tiden.

Känns som jag trampar vatten och kommer ingenvart.
Problemställningar dyker upp som inte är mina egentligen men det blir jag som får bära skott för dem.
Sådant blir energisugande.

Jag kämpar på med alla turerna på Arlanda som jag finns tillgänglig vid och det är ju en hel del under de timmar jag vistas där.
Känner mig ensam i det jag gör, fast jag har människor omkring mig hela tiden.
Som jag hjälper tillrätta och finns för.

Många luckor öppnas och stängs och jag lyfter mängder med bagage för att få fram minuter åt mina kollegor att ta utav för att klara av tiden till nästa tur.

Totalt hjälper jag 21 turer.
Det tar sin tid och kraft.

Denna lediga dag krävde kropp och hjärna vila, fast jag ville göra saker hemma men jag iddes inte, helt enkelt.

Självklart gjorde jag hemmasysslorna och fixade mängder med mat.
Mot eftermiddagen kom lillungen och hundarna.
Jag skjutsade min dotter till centrum medans sambon passade de andra.

Hämtade henne två timmar senare.
Det blev mat och kaffe innan de åkte hem till sitt och vi gjorde straxt kväller.
Jättetrötta båda två

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards