Alla inlägg den 20 november 2017

Av Sirpa - 20 november 2017 08:39

Jag förstår inte riktigt vad det är som händer i vår värld....
Snart är det ingen som tar hänsyn på något vis.

Många rökare, inte alla men väldigt många struntar fullständigt i sin omgivning, när de står med sin giftpinne i handen och ryker som skorstenar.

Jag upplever detta på jobbet som ett rejält och jobbigt problem.
Att inte komma undan från röken, vart jag än går.

Det är inte tillåtet att röka överallt heller, utan det finns rökrutor placerade lite överallt där det är meningen att man ska röka, utan att störa sin omgivning.

Men ändå är det mängder med rökare som fullständigt struntar i detta.
Värst är det, tycker jag, när det röks precis vid dörrar.
Som på Arlanda tex...
Där står både resenärer och Arlandapersonal och röker precis vid in och utgångar, där alla måste gå för att komma någonvart.
Vi som inte röker har ju inget val då vi behöver röra oss igenom passagen.

Idag fick jag lov att säga åt en ung dam som bolmade vid vår bussdörr medans hon kramade om vänner som skulle på bussen.
Hon gick sedan bort till vår biljettautomat och bolmade vidare.
Där stod jag och hostande försökte starta om vår automat som hade lagt ner sig av nån anledning.
Jag hade ju inget val då jag jobbade just där.

Hon bara tittade på mig där jag hostade lungorna ur mig och blåste röken än mer åt mitt håll.
Jag tittade på henne och lyckades få ur mig, mellan hostattackerna att - Du tar livet av mig med din cigarettrök.
Hon sade - oj förlåt! Och flyttade sig två meter bort.
Jösses!! Två meter....
Var är förståndet?
Ta ciggen och gå iväg så inte röken stör någon.

Jag hostade så jag blev hes, halvvägs till Enköping, innan det gav med sig.
Mina kläder luktar rök nu...

Så vi som inte röker får i oss så himla mycket gifter ändå, som passiva rökare.

Jag försöker alltid gå omvägar för att slippa detta men det blir svårt när det röks överallt.

Detta måste ju vara fruktansvärt för dem som har astma eller andra besvär med luftrören.

Är jag ensam om detta problem tro!?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards