Alla inlägg den 13 november 2017

Av Sirpa - 13 november 2017 22:21

Idag åkte min egen fleecejacka på då thermometern visade på -5 när jag traskade iväg till Resecentrum.

Kom väl till pass på Arlanda i kylan.

Av Sirpa - 13 november 2017 22:18

Det blev en hel del vandrat på Arlanda idag.
Jag hade fullt upp med att pinna fram.och tillbaka, mellan våra ankommande och avgående bussar.

Mycket resenärer och det är jättekul.

Motion får jag :) helt klart!

Av Sirpa - 13 november 2017 20:22

Efter avslappningspasset var det dags för brunch.
Väldigt välkommet då vi båda var rejält hungriga.

Det fanns mycket att välja på och vi åt med god aptit.
Mina favoriter var brödet och knaperstekta baconet.
Gott kaffe!

Allt härligt upplagt på flera olika stationer.

Vi skrev givetvis en lite hälsning i gästboken.

Gick tillbaks till Receptionsbyggnaden/badhuset.
Bytte om till badkläder, duschade och gick sedan i den varma poolen.
Ganska mycket folk där första två timmarna.
Vi badade, satt i bubbelpoolen och bastade.
Massor att prata om som vanligt.

Satt och drack kaffe en stund och fortsatte sedan bada.
Det tömdes ur på folk och vi kunde simma massor med längder medans vi pratade vidare.
Det var så skönt i vattnet.

Gick upp vid tretiden och duschade, tvättade håret och valde sedan att inte gå i pollen mera denna dag.
Kröp i våra mysiga badrockar och satt sedan i ett rum med olika möbelgrupper.
Soffgrupp, bord o stolar, sackosäckar och sköna fåtöljer fanns det att välja på.
Dämpad belysning och musik som nätt och jämt hördes.
Så rogivande.

Vid 16 tiden var det sedan dags för den behandling som A bokat åt oss.

Massage av ryggen först, baksida benen, sedan framsidan benen, armarna och händerna.
Så grymt skönt.
Jag valde en utdrivande massageolja då jag nyss varit så förkyld.
Massage av nacke och huvud.

Sist av allt en ordentlig ansiktsbehandling.
Kändes som jag fått ett nytt ansikte när hon var klar :)
Cirkulationen i kroppen var i full gång och det kändes så behagligt.
Var yr en kort stund efter jag reste mig upp.
Drack vatten.

Tog sedan bilder på den härliga poolen som nu var helt stilla.
Badtiden var över och det var mörkt ute, belyst i poolen och jättefint.

Klockan var nästan 17.30 när vi bytte om och tackade för oss och åkte hemåt.

Hela kroppen kändes så avslappnad och behaglig.
Trött men på ett bra sätt.
A släppte av mig hemma och jag återförenades med min sambo som firats på Fars Dag av sina söner.

En helt fantastisk dag att lägga på energikontot.
Tack min vackra dotter.

Av Sirpa - 13 november 2017 06:27

Då var dagen äntligen här som både jag och min äldsta dotter väntat på.

Skön Söndag på Sätra Brunn, som jag fick i julklapp av henne förra året.

Jag kommer att skriva denna blogg i två delar då dagen var så lång, skön och fylld av härliga inslag.
Kommer också lägga ut en del bilder.
Med noggrannhet tagna så inga människor kommer med, förutom jag själv och dottern min.

A hämtade mig vid 9.40 tiden och vi åkte, glatt pratande om allt möjligt till Sätra Brunn.
Checkade in i den välkomnande Receptionen, fick ut våra fluffiga, vita, härliga badrockar och ett Spakit.
Kitet innehöll energischampo, energibalsam, handkräm, saltscrub och cleansing.
I en söt tygpåse.

Plockade med oss badlakan.
Intog ett skåp för våra väskor. Det var så varmt och väldoftande överallt och bara det gjorde mig avslappnad och glad.

Tog sedan en kort promenad till Tysta huset för att ha en stund i stillhet, först av allt, för att komma ner i varv och in i skön stämning.

Vi gick givetvis först till brunnen och drack av vattnet, som denna gång faktiskt smakade riktigt gott.
Säkert årstiden som gjorde att järnsmaken inte var så kraftig.

Den stilla avslappning som sedan följde i Tysta huset var behagligt.
Levande ljus, dämpad belysning och lugn.

Yogamattor låg utlagda och vi fick sköna filtar att ha över oss under avslappningen.
Små övningar som alla klarade av och ingen behövde känna att det måste presteras.
Bara låt kroppenslappna av i olika steg.

Riktigt skönt.

Sedan var det dags för brunch och det skriver jag om i nästa inlägg.
Nu dags att åka till jobbet på Arlanda

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards