Alla inlägg den 22 november 2017

Av Sirpa - 22 november 2017 20:25

Ledig dag mitt i veckan brukar för mig, betyda att jag gör en massa hemma.

Så blev det idag också.
Medans älsklingen var på gymet så drog jag fram snabeldraken och gav alla rummen en omgång så det blev jättefint.
Det var väldigt dammigt och mina långa hårstrån överallt.
Otroligt att jag inte är flintskallig, så mycket hår som jag ständigt tappar.

Samtidigt passade jag på att frosta ur frysen.
Det var ju flera minusgrader ute så varorna kunde stå på balkongen under tiden.
Torkade ur frysen noga och satte igång den igen, ett par timmar senare.
Kändes skönt att få båda jobben gjorda.

Rotade fram en låda med grangirlanger och ljusslinga till balkongen.
Kommer sätta upp den senare i veckan.

Vi åkte två vändor till och från Örebro också idag, innan sambon skulle till jobbet.
Det skriver jag mera om senare.
Nu är jag trött och skall sova.
Sambon jobbar och kommer hem innan midnatt.

Av Sirpa - 22 november 2017 05:14

Onsdag morgon, tidigt.
Var uppe redan vid 4 tiden och bryggde iordning en kanna kaffe.

Erbjöd mig att arbeta extra denna dag men tydligen fanns inte behovet, så då är jag ledig istället.

Sambon kommer snart att gå upp och vi skall köra våran bil till en bra Saabverkstad i Örebro.
De skall checka av vad som felar när damen ifråga, tänder sin motorlampa och går som en kratta ibland.
Inte alltid, utan bara stundtals.

Det är enerverande då detta kan hända, precis när som helst.

Vi kommer få hem en lånebil sålänge.

Såg att det är kallt ute.
Minus 9 grader just nu.
Jag har absolut ingenting mot vintern och gillar när det är köldgrader och snö.
Gärna att det håller sig ikring 5-10 minus så det inte blir slask och smuts överallt.

Gårdagen var en tuff dag i trafiken.
När jag åkte mot Arlanda med 7.45 bussen så var det sådan överraskning, att det alldeles utanför Västerås, plötsligt hade kommit ner en decimeter snö.
I Enköping var det plogade snövallar.
Mycket mera än i Västerås.

Detta resulterade i trafiksvårigheter genast och vår buss fick välja annan väg pga en lastbil som stod fast i en rondell.

Sedan var det grötigt hela vägen och jag hörde hur trafikradion varnade för än den ena än den andra olyckan, köer och problem.
Vintern överraskar alla, som vanligt varje år.

Jag fick att göra på Arlanda med förseningar.
Tog hand om resenärer och kollegor som behövde hjälp.
Fick iväg bussarna i bra tid från Arlanda och det kändes toppen.

Tågen mellan Arlanda och Stockholm stod stilla i ett par timmar och det var kaos för taxi och Flygbussarna till City.
Folk överallt.
Så småningom lossade den proppen och allt lugnade ner sig.

Jag var jättefrusen mot eftermiddagen av att ha varit ute så mycket i kylan.
Åkte hem med 14.40 turen.

Vackert ute med snön

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards