Alla inlägg den 3 januari 2018

Av Sirpa - 3 januari 2018 21:02

Kände imorse när jag gick upp, att det var så grymt trist härhemma. Kärestan hade åkt till jobbet, flera timmar tidigare.

Kröp ner i bädden igen, med en kopp kaffe i handen. Bloggade lite.

Gick upp och beslutade mig för att plocka bort den sista delen av Julen.
Bytte dukar och fixade.

Mejlade till vår fastighetsskötare att vårt duschavlopp inte längre fungerar som den ska. En propp någonstans.
Försökte rensa men det satt för långt ner.
Gav upp och mejlade.

Fastighetsskötaren kom redan efter några timmar och fixade felet på ett kick.
Tackade honom och då jag tittat på så fixar jag det själv nästa gång.
Har bara inte orken just nu.

Låg och vilade i soffan stundtals.
Det är så korta stunder jag orkar greja med nåt.

När sambon kom från jobbet, hade jag mat åt oss. Fixat i ugnen. Enklast så.

Vårdcentralen ringde och vill att jag kommer på provtagningar, så snart jag kan.
10 timmars fasta innan.
Bara dricka vatten tillåtet.
Ringde dem att jag kommer imorgon, fastar natten.

Sambon och jag åkte till jobbet så jag kunde lämna bort min jobbmobil, ipad och izettle som en annan kan ha då jag inte jobbar.
Scannade läkarintyg och kallelsen till Hjärtmottagningen till Gruppchefen och Personalplaneringen.

Vi for sedan för att handla lite färskvaror, hämta ut två paket.
En från Apotea med mediciner vi behöver.
Jag var utan Omeprazolen i två dagar.

Kom hem alldeles färdig av trötthet.
Vila i soffan, yr och blek.
In med lite kaffe och sedan plockade jag iordning det vi kommit hem med.

Blir halvt knäpp när min ork är så begränsad.
Jag som klarar hur mycket som helst annars....

Nu har de tre klänningar jag beställt via Wish kommit.
Två är jättefina och passar perfekt.
Ska tvätta dem och sedan ta bilder.
50 talsklänningar.

Betalade 345 för alla tre.

Orkar inte riktigt glädjas åt dem nu så de är inhängda i garderoben.

Kvällen blev tv häng.
Pratade om våra planer att byta jobb.
Vi har flera ideer på gång.

Känns bra att vi fick saker gjorda som stört mig i flera dagar.

Saker som jag i vanliga fall grejar som inget efter en arbetsdag.
Nu är de stora hinder att besegra

Ville katts egen korg är ännu tom.
Orkade inte hämta honom idag.
Det får bli imorgon när jag varit på Vårdcentralen.
Behöver Ville hos mig

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:43

Inne i Gummans terrarium pågår det övning inför kommande solokonsert.

En av hennes nyårsmiddagsgäster... Hmm... Eller kanske jag ska säga, en av maträtterna, håller på att stämma sin fiol.

Hon har troligtvis inte orkat äta upp den sista syrsan.
Eller så smakade den inte just nu.

Har hört ett svagt gnisslande i ett par dygn.
Tonen blir klarare och klarare för varje försök den gör, till att spela.

Det var en tidigare som avslöjade sig med att spela, som Gumman snabbt åt till middag.
Får se om hon tar denna violinist.
Vi kan ju inte ha en konsert i sovrummet.
Nattsömnen är ju viktig, framförallt för sambon som måste upp 2.30 nu, tre mornar i rad.

Gumman får denna dag på sig att fatta sitt beslut om huruvida denna gnisselherre duger som mat.
Om inte så måste jag träda in och avsluta det.

På bilden är det en spindeltass som min äldsta dotter sände över igår.
Så gulligt!

Vet inte vem.som tagit fotot men jag lånar den till detta inlägg.

Spindeltass :)

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:32

Igår hörde jag med min sambo och med min yngsta dotter, om jag får ha Ville katt här under min sjukskrivning.

Han är ett fantastiskt sällskap och en vårdare.
Älskar när han lägger sig varm och tung på min bröstkorg och spinner.
Det riktigt gnistrar om honom då.

Försöker jag röra mig så lägger han tassen på mig som för att lugna ner mig.

Den säger: Ligg still och slappna av.
Sedan behåller han tassen utsträckt tills jag slappnar av.

Riktigt lugnande.

Idag hämtar vi honom då min dotter frågade igår om han vill till mormor.
Han hade svarat Mjajoo direkt :)

På fotot sitter han hemma, på tvättmaskinen och gäspar stort.
Tydligen är det hans plats när hans matte duschar.

Han håller kollen

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:24

Klara tecken på att mitt immunförsvar är kasst just nu.

Har precis varit förkyld och vaknade nyss med risig hals, nysningar och hosta som inte känns kul alls.

Jösses!

Nu får jag för mina synder...

Bara att hålla mig på ett litet avstånd från sambon så han inte blir smittad.
Han var risig i helgen på sin ledighet.

Nåja
Jag är ju ändå hemma med det andra så det är ju lika bra att plocka av allt skräp samtidigt.
Bara jag är ok till 23:e då tiden hos hjärtmottagningen är.
Veckan innan tas en massa prover inför det besöket.
Inte bra vara förkyld då.

Vår nya chef ringde igår.
Han ville höra hur det var och hur jag ser på framtiden.
Vi hade ett gott samtal.
Han är ju helt ny och vet ingenting om oss.

Vet ju inte om jag ska vara mera på Arlanda eller om det bara blir körning.Det beslutet får jag ta sedan.
Ska bli frisk först bara.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards