Direktlänk till inlägg 27 september 2020

Vaken i natten

Av Sirpa - 27 september 2020 00:14

Var nyss ut i den blåsiga ganska varma, absolut sista natten här på Öland.
Vaknade genomsvettig då jag under stort sett hela eftermiddagen och kvällen, hade så grymt ont i magen.

Smärtan var så envist ihärdig att jag till sist måste ta värktabletter för att få den att ge sig.
Jag vet att det är min trötthet som lägger sig som värk i kroppen.
De senaste två-tre månaderna har varit så förbaskat påfrestande att jag inte ens får ro i vila längre.

Tanken var att få en dag helt ledigt här på ön iallafall men så blir det ju inte.
Imorgon söndag ska vi koppla på och dra härifrån för gott.
Väljer att stanna någonstans längs vägen istället och sova till måndag.
Här på campingen blir vi bara ledsna och förbannade.

På eftermiddan när vi som värst jobbade på med att årerställa platsen till neutral standard då den lämnas för gott, så kom de som styr på campingen och frågade med anklagande röst om det var vi som ställt två sopsäckar vid sopcontainern.

Vi svarade att det hade vi verkligen inte och att vi kört vårt skräp med hyrd släpkärra till Återbruket.
Karln såg själv när vi rullade ut på förmiddan med en fylld kärra.
Då säger gubbjäveln att det minsann går att se om det var vi för det sitter en kamera uppmonterad vid containern.
Ja men titta då i den och se vem det var, svarar vi och då blir han sur och fräser att han måste väl få fråga.
Frågan är fri svarar jag och vårt svar har du fått så lägg ner istället för att hota och anklaga. Kolla i er kamera!!

Jag blev så jäkla arg!
Hela deras attityd är så vriden mot gästerna på campingen att nästan alla säsongare väljer att säga upp sina platser.
Det hotas, anklagas och sätts upp orimliga regler, debiteras extra för familjemedlemmar som besöker vagnarna.
Servicehusen förfaller och det är snuskigt, ostädat och skitigt.

Vi har inte använt oss av varken toa, duschar eller köket under hela säsongen.
Inget är coronasäkrat.
Allt finns i vagnen så vi behöver inte deras äckel.
Deras inställning är att vi gäster bara är till besvär.
Sånt accepterar inte vi utan då får dom behålla sin camping.
Sakta men säkert driver de campingen i sank, jagar bort stammisar som bott här i över 20 år.
Så tråkigt med det fina läget.
Hade jag pengarna skulle jag köpa stället men de är så skuldsatta att de ska ha ett ockerpris för förfallet.

Så söndag drar vi härifrån. Det är ju dotterns husvagn men hon fixar inte allt jobb utan min hjälp. Mitt stora körkort behövs för att få hem husvagnen.

Min magvärk har gått över nu och jag kanske kan somna om snart.
På tisdag är det dags att jobba igen och på det följer en mycket intensiv månad med massor av jobb.
Jag har fått körningar hos min nya arbetsgivare också och det känns toppen
Mera jobb där och jag kan lägga pendlandet till Enköping åt sidan.
Det var ju mera en nödlösning för att inte vara utan jobb.

Sommaren är över och hösten är här.
Jag älskar höstarna som alltid.
Vi var idag till Böda Ica och köpte hem vacker Ljung till bra pris.
Ville köpa pumpor men de var så skadade att de snart kommer vara förstörda.
Kollar längs vägen nedför ön imorgon om det finns att köpa på fler ställen.
Vill ha med hem några till gården.

Kanske stannar vi till i Borgholm imorgon också. Köpte ett så gott bröd där i fredags när vi kom till ön att vi ska checka om det finns mera och köpa hem till frysen några stycken

Vi var idag till Sågens Allhandel och köpte lite smått och behövligt hem
Utetermometrar, engångsartiklar, krokar och lite annat som vi visste finns där till bra pris.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards