Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Sirpa - 1 juni 2020 12:46

Värken som jag bär omkring på nu i ljumsken gör att jag inte riktigt är mig själv

Försökte först att inget göra idag men det är inte lätt när jag ser allt som behöver komma på plats.
Alla mina kläder behövde packas upp och sorteras in i den nya fina garderoben.
En fröjd i vanliga fall men nu var det bara krångel.

Gav bort en del kläder till behövande, sånt som är fint och helt men som jag aldrig använder. Bättre de kommer till nytta.
Resten åkte upp på kattvinden, sånt jag inte har just nu när det är sommar.

Sedan fick den andra lilla garderoben en omstuvning. Satt upp lite hyllor och sorterade in träningsgrejer dit.
Allt jag företog mig var grymt jobbigt för orken och kroppen.
Så till sist hällde jag upp kaffe och skulle lägga mig och vila en stund.

Så enkelt fick det inte bli.
Hörde en kraftig smäll och kras inifrån mitt sovrum. Där hade en blomkruka åkt i golvet av korsdraget som blev av att jag öppnade upp och släppte in frisk luft.
Det myggnät jag satt dit provisoriskt släppte och drog krukan med sig.

Suck!!!
Det var bara att städa upp. Hämta ny kruka, ta vara på jorden och plantera om blomman som klarade sig som tur var.

Bestämde efter den händelsen att jag struntar i att ödsla energi mer idag på krångel
Tog med det nu svalnade kaffet, gottis jag fick av min son på Mors Dag igår och kröp ner i min bädd och bara varvade ner.

Blir inte mycket mer gjort idag.
Hann en hel del tycker jag, trots allt strul.
Grejerna ligger kvar till nån annan dag så det är inget som förfars.
Kläderna är nu på plats och det känns jättebra.
Ute är det hett som sjutton då solen skiner från klarblå himmel och vindstilla.
Jag har tvätt hänger ute. Sånt som inte kändes fräscht då det legat nedpackat.
Sommarkläder jag nu behöver.

Plockar ner dessa senare.
Bara inte just nu.
Vilan känns bra för ljumsksmärtan.

Av Sirpa - 1 juni 2020 03:29

Jag hade bjudit hem mina barn igår för att grilla och njuta av härlig utevistelse i trädgården vid poolen

Vi dukade upp och jag gjorde iordning grillspett och hamburgare.
Sonen kom med eldigt starka korvar.

Hjälptes åt med allt då jag hade så svårt att gå. Vi hade trevliga timmar och barnbarnen busade vid vår lilla pool.
Även jag och yngsta dottern badade
Jag bara i snabbt för det var inte skönt med kylan mot ljumsken som smärtade.

Fick en Krusbärsbuske av äldsta dotterns familj. Rosor, kaffe och choklad från sonen.
Jättegulligt allting.

Mina tre härliga ungar.

Kul att kunna samla alla och fira ute med flaggan hissad och allt :)

Av Sirpa - 1 juni 2020 03:19

Det har varit lite för mycket tunga lyft och slit nu under den senaste tiden så min kropp börjar säga ifrån på allvar.

Hade igår Söndag så fruktansvärt ont i ljumsken på höger sida.
Klarade nätt och jämt av att gå
Värktabletter hjälpte något men det var kämpigt att röra mig.

Finns ju hela tidnen någonting att göra då vi ännu inte är klara på långa vägar med att installera oss i huset.

Byggde ihop en stor garderob som hämtades hem i Lördags. Den var i bitar och tungt som attan. Två meter höga delar som skulle byggas i sektioner. Tungt, otympligt och krångligt.
Tog flera timmar och i underliga arbetsställningar.
Mitt sovrum är ju så litet att det var grymt trångt att bygga.
Gick heller inte att bygga utanför då den inte gick att flytta sen för tyngden
Väger ihopbyggd ca 125 kg.

Helt underbar garderob som jag kan ha mina kläder samlade i.
Har bara jobb och träningskläder på annat ställe.

Vaknade tidigt på morron av smärta.
Var ute i trädgården och sträckte på mig.
Det börjar bli ljust ute nu men jag är jättetrött.
Tar på krafterna att ha ont.
Ska försöka sova lite till.
Har ju semester och inget som måste göras imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards