Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Sirpa - 20 juni 2020 23:32

Tog några foton från mitt sovrumsfönster, mitt i natten.

Helt magiskt!

Ljust som på dagen nästan och +18

Av Sirpa - 20 juni 2020 22:18

Det är idag det. Årets längsta dag.
Så från imorgon börjar det gå mot kortare dagar igen, minut för minut.

Av Sirpa - 20 juni 2020 21:41

Våra två höns som är kvar gillar verkligen att vistas nära oss människor när vi är ute.

Stundtals är de alldeles intill.
Till och med katterna kan vara så nära som en meter utan att de blir rädda och går därifrån.
De vet verkligen vilka som tillhör familjen och då har vi blivit deras flock och trygghet

De heter Walle och Berit de tu som traskar omkring oss här på gården.

Stundtals kan de sitta och ta en tupplur i skuggan intill oss.
Full tillit och trygghet.

Av Sirpa - 20 juni 2020 07:22

Denna Midsommarafton blev verkligen en riktig sådan.
Att få fira den i vackert väder ute på landet är precis så som det ska vara.

Det var länge sedan som vädret var så superfekt inför ett firande.

Vi dukade bordet ute och ägnade första timmen åt att bada och busa i poolen innan det var dags att sitta ner och äta.

Vi var 6 personer totalt, två katter, tupp och höna samt ponnyhästarna i hagen bredvid.
Kändes alldeles lagom :)
Säkert hade vi varit flera om det inte varit för Covidsmittan.
Hade nog hämtat hit mamma och kanske hade vi fått hit flera släktingar.

Nu var det vi och det var jättetrevligt.

Tuppen och hönan som heter Walle och Berit fick också smaka på bröd och annat de kan äta från vår buffe.
De höll sig bara nån meter bort från oss hela dagen och kvällen.
Känner sig väl ensamma och söker flockens trygghet.

Det var en grymt varm dag. Kände av värmeslag när jag klippte gräset på morgonen efter att först ha varit och handlat det sista till midsommarmaten på Maxi, redan 6 på morgonen.
Ville slippa trängsel i butiken.

Klippte allt på framsidan. Det är stora ytor vi har och liten klippare.
Mycket bra motion.
Hade bikini på så jag fick sol på kroppen.
Vid ett tillfälle fick dottern svalka ner mig med vattenslangen när hon vattnade i landet.
Kände mig yr och darrig så det gick över av det iskalla vattnet.

Blev så fint när det var nyklippt.
Tar baksidan idag på samma vis i bikini.
Går bort midsommargottiset på det viset.

Dottern och barnbarnet snickrade ihop en Midsommarstång som välkomnade gästerna vid deras ankomst.
Äldsta dotter med familj var de som vi firade tillsammans med.

Bad, mat, fika, glass i stora lass, några jordgubbar från vårt land, mera bad då tempen ute höll sig kring +26 ända till sena kvällen.

Jag mådde lite dåligt vid ett tillfälle när värmen hotade sänka mig.
Tog en vätskerersättningstablett upplöst i vatten. Huvudvärk låg och molade, kände mig frånvarande och konstig i huvudet.
Döttrarna satte mig på en stol vid en fläkt att vila så det gick över.

Har blivit så grymt värmekänslig efter de gånger jag fått värmeslag vid utlandsresor och löpträning i hög värme

Vår Midsommarbuffe fixade vi tillsammans
Köpte färdigt och tillagade på ett enkelt vis.
Ingen av oss varken orkade, hann eller ville lägga en massa tid på att göra nåt avancerat.

Fantastisk dag på alla sätt och vis.
Gästerna åkte hemåt vid 22 tiden.
Jag var vaken till 23.30 då det började svalna av ute.
Fortfarande vid den tiden var det +20 ute och ett helt magiskt ljus.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards