Alla inlägg den 23 juni 2020

Av Sirpa - 23 juni 2020 04:39

Dagarna är alldeles för varma nu för att jag ska må bra.
Känner av yrsel och på gränsen till utmattning när hettan ligger på i min buss tex.
Igår efter rast var det +48 inne i den lilla mercabussen jag hade till Flexkörningarna.
Finns inte skugga att få undan fordonen.

Det tog tid att få bort värmen trots fungerande ac i bussen.
Var alldeles matt efter ett tag och sånt blir inte bra i längden när jag har ett jobb att sköta.
Inget blir ju bättre av svarta uniformsbyxor som suger till sig solvärmen.

Tar på krafterna fast jag ser till att få i mig vätska, salt och mineraler.
Har alltid med vätskersättningstabletter att lösa upp i vatten.

Ac:ns kyla gör i sin tur sedan att jag får känningar av halsont. Så det blir en situation som blir knas hur jag än gör.

Efter jobbet behövde jag in och handla lite och det var grymt mycket folk ute i butikerna.
Semestern har nog börjat för många och de har inget att göra och söker sig till shopping då.
Jag behövde byta kolsyrepatroner och ville få det gjort innan jag ska hemifrån i jobb två dygn. Dottern behöver en med till Öland på torsdag.

Handlade snabbt det jag behövde och ut igen till den fulla parkeringen.
Hett som i helvetet ute.
Hopp i varma bilen och yrseln hotade.
Körde hem. Direkt ur uniformen, på med bikini och i poolen som höll +21 grader
Helt perfekt!
Låg där och kände hur krafterna återvände och yrseln lade sig.

En jobbig känsla att behöva ha en sån värmekänning och sköta ett jobb och vara igång.
Förstår att varma länder har siesta under de varmaste timmarna på dagen. Enda sättet för dessa människor att klara av att leva i hetta.
Här i sverige jobbar vi ju som intensivast de timmarna.

Tog mig lite i magen efter ombyte till sommarkläder. Åkte sedan till äldsta dotterns häst som jag ville se vart han finns på sitt sommarbete
Jag kommer att titta till honom några dagar när döttrarna och barnbarnen är på Öland.
Han blir omskött och riden av stallfolk men vissa dagar går han bara på betet och då ska jag checka honom så han är hel, fräsch och okej.
Daglig tillsyn är viktig för oss som älskar våra djur och vill deras bästa.
Han går med tre andra hästar i en stor sommarhage med skugga och lä om det behövs
Gott om mat och vatten.

Kom sedan hem och åt middag. Lite extra salt i mig också. Det hade blivit molnigt och värmen började vika undan.
Bara +24 ute
Inne hade dottern vädrat så det var drägligt i sovrummet
Lade mig och somnade vid 21.30 tiden

Vaknade vid 3 av att jag var torr i halsen och lite hostig. Ac effekten för mina luftvägar.
Gick upp, släppte in katterna som ville ha frukost. Tog en lindrande halstablett och la mig igen när katterna gått ut igen.
Behöver sova mera då två långa arbetsdagar väntar med övernattning i Stockholm på hotell.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards