Alla inlägg den 17 juni 2020

Av Sirpa - 17 juni 2020 21:50

Ligger i min säng och har fönstret öppet för att få in den friska sköna kvällsluften.
Det som hörs utifrån är svalorna som flyger fram och jagar kryp i luften.

Det är vindstilla och jag tycker att det bara är så grymt skönt med en stund såhär i stillhet innan det är dags att stänga, dra för gardinerna och sova.
Regnet har gjort luften så klar och lätt att andas.

Känns också tryggt att jag ska jobba imorgon. Det behövs timmar för att denna månad ska gå ihop.
Jag har ju månadslön och får ut mina pengar ändå, men det är inte kul om det blir ett stort minus i timbanken.

Jag har inget jobb över Midsommar men har anmält mig som frivillig att rycka in om det behövs för nån körning.
Kan ju bli någon tågersättning eller nåt sånt.
Nästa vecka har jag tre dagars jobb inbokade iallafall och det känns toppen.

Straxt kommer jag att stänga fönstret.
Känner att tröttheten kommer smygande.
Behöver inte upp så tidigt så det är ingen brådska med sömntåget.

Härligt när bloggen fungerar igen. Kändes tomt när det inte gick att logga in och skriva när jag kände för det.

Av Sirpa - 17 juni 2020 19:37

Våra första mogna jordgubbar plockade vi igår. Det var 4 stycken som barnbarnen fick dela på.
Jag har skyddat bären med nät så det kommer att bli flera.

Av Sirpa - 17 juni 2020 19:34

Det blev körning med liten buss idag då jag fått Flex på min lott för två dagar.

Lite körningar men det kändes helt ok för mig då jag var ringrostig med såna körningar. Det är säkert mer än ett år sedan jag provade på köra sånt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards