Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Sirpa - 5 juni 2020 18:30

Har inte så mycket annat att välja på om jag ska hinna få den nattvila som behövs.
Ska upp 2.15 imorgon. Eller inatt kanske är bättre uttryckt.

Jag ska äntligen ut och rulla med "min" egen buss som jag längtat så efter.
Det var länge sedan jag körde den.
Nallen ni vet, dubbeldäckaren. Min favorit.

Hälsade på honom idag när jag besökte depån för att byta några ord med min chef.
Det var ett bra besök då jag träffade några av mina goa kollegor.
Fick också veta att vi nu börjar få jobb och det behövs hjälp.
Jag kommer att köra två dagar nästa vecka också så det blir en lite hackad och malen semestervecka.
Gör mig absolut ingenting.
Längtar så efter mina körningar.

Imorgon bär det iväg till Stockholm för att hämta och vidare till ett ställe utanför Lesjöfors i Värmland.
Kör sedan tom därifrån tillbaka till Västerås.
Så kommer jag att fira Nationaldagen.
Lätt att komma ihåg. Att jag just den dagen körde min första egna Björkskörning efter Covid19:ns stängning av det mesta i vårt land.

Har längtat väldigt mycket.

De 5 veckorna jag hjälpte Sörmlandstrafiken var intressanta i sin tråkighet.
Jag vet nu att verkligen uppskatta det jag har.
Björks är min familj!!

Jag tror att den här sommaren kommer att vara väldigt hektisk för oss på beställningssidan. Folk rör sig inom Sverige då gränserna inte öppnats till andra länder.


På Söndag blir det Tågersättning mellan Västerås och Enköping.

Sedan kör jag tisdag och onsdag nästa vecka. Får se om det blir hotellövernattning i Stockholm. Lite tajt om körtid de två dagarna. Långa resor.

Köpte en del rengöringsdukar och annat som ska med i bussen.
Allt för att skydda mig från Covid19
Än är inte faran över på länge.


Nu ska jag sova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards