Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Sirpa - 11 juni 2020 22:07

Kom hem igår kväll sent efter att ha kört buss och släp från Stockholm till kollot utanför Lesjöfors i Värmland.

En resa på drygt 4 timmar.
Färdskrivaren hann börja blinka för rast innan jag parkerat. Då har man 15 minuter på sig att stanna.

När allt var urlastat tog jag med badkläder och gick ner till bryggan.
Kändes toppeskönt att ta ett bad efter resan som jag körde i fullt solsken på förarplatsen.
Svalkande och uppiggande.
Så fint nere vid sjön.

Träffade en familj med mamma pappa och ungar Canadagäss.
Föräldrarna vaktade sina små.

Bytte om efter badet. Återvände till bussen och plockade lite i den.
Drack en måltidsersättning och sedan hade 45 minuter gått.
Började rulla därifrån.
Stannade till en bit bort och tog några bilder till vid vattnet. Så fint överallt.

Rullade hemåt via Ludvika.
Mycket roligare och finare väg att åka än den via Örebro som ledarna föredrar.

Träffade på både älg och rådjur.
Rullade på bra och var hemma på depån i Västerås vid 21 tiden.
Tömde toa, städade den, fyllde spolvatten, tvättade bussen, vindrutan extra med borste.
Tankade, fyllde Adblue, dammsög och skurade bussen invändigt.
Dammsög även bagageutrymmet.

Lämnade bussen ifrån mig fin och ren.
Bar ut min packning till bilen. Sa hejdå till 24-7 och åkte hem till Prästgården mitt i natten. Var hemma 23.35
Var då jättetrött. Tog mig varm soppa innan det var dags att sova.

Två dagars arbete klart och nu fortsätter min semester

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards