Alla inlägg den 9 juni 2020

Av Sirpa - 9 juni 2020 22:49

Många timmar och många mil.
Ekipaget parkerat utanför hotellet.

Mysigt rum på våning 21
Scandic Victoria Tower i Kista.

Mycket jobb väntar imorgon

Av Sirpa - 9 juni 2020 07:57

Det jag har framför mig nu ser jag fram emot med glädje och förväntan.

Kommer idag under förmiddagen att göra min Nallen redo för två dagars körningar.
Först bär det av till Värmland för att hämta de kolloledare jag körde dit i Lördags.
Kör förbi vår depå i Västerås och hämtar med släpkärran som kommer behövas nästa dag.

Jättebra att det gick att lösa så för då slapp jag släpa med mig kärran till Värmland helt i onödan. Miljö och ekonomi i tänket.
Gällde att få gästerna med på det korta stoppet i Västerås.
Det är jag tacksam för.

Kommer att köra gästerna idag till Klarastrandsleden och släppa av.
Sedan far jag vidare till Kista och parkerar ekipaget utanför Scandic Victoria Tower där jag ska sova kvar över natten.
Den lösningen blev av att min kör och vilotid inte räcker för att fara fram och åter Västerås.

Det är ett jättebra hotell med härlig personal som månar om sina gäster.
Jag kommer att snabbt behöva komma isäng då jag anländer ganska sent på kvällen.
Maten har jag ju med mig då jag fastar så den biten behöver jag inte bry mig om.

Nästa dag kan jag, tack vare denna lösning sova ut.
Behöver vara framkörd vid Södra Stationen vid 11.30 Onsdag.
Åker nog tidigare då jag kommer att få lov att vända och backa släpet och det är jag lite otrygg i ännu.
Släpet syns dåligt bakom den stora dubbeldäckaren så jag kommer att behöva lugn och ro för den uppgiften.
Det är trångt där jag ska göra detta.
Bara att hoppas på att inga personbilar står felparkerade.
Ett litet orosmoment men jag kommer lösa det som med allt annat jag företar mig i jobbet.
Lär mig nytt jämt och ständigt och det är för mig spänningen i det här jobbet.
Blir aldrig långtråkigt när man är Beställningsförare.

Sedan kommer en buss till dit och vi kommer bara stå vid sidan av vi förare.
Lastningen vill kollot göra själva.
Vi ska bara köra och inget annat.

Sedan när allt är klart bär det iväg till Värmland igen.

Både idag och imorgon kommer jag att ha rast vid kollogården som ligger på en udde ut i en sjö.
Har med mig badkläder så jag kommer att ta ett bad båda dagarna.
Passar på när jag ändå måste stå i 45 minuter innan avfärd.

Två dagar av härligt arbete väntar.
Med ordning och struktur som jag gillar.
Ledarna för allt detta har full koll på allt och sköter det jätteproffsigt.

Att jag sen dessutom får ha min egen buss känns ju bara helt perfekt :)


Fotona jag lagt ut tog jag i Lördags. Då var det mulet och regntungt.
Blött överallt då det regnat innan vi kom dit.

Hoppas på uppehåll de kommande dagarna så jag får mitt bad.
Visst kan jag bada fast det regnar men då bör det vara varmt i luften.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards