Alla inlägg den 10 juni 2020

Av Sirpa - 10 juni 2020 09:35

Nu under Covid19 pandemin är ju det mesta väldigt annorlunda.

Känns väldigt bra att försiktighetsåtgärder tas på väldigt många ställen.

Det jag just nu känner är en stor saknad efter den underbara hotellfrukost som brukar dukas upp på Scandichotellen.
Nu finns den inte pga smittorisken.

Bor på Victoria Tower i Kista och den frukosten brukar vara helt fantastisk.
Uppdukad vackert och i en lugn och behaglig miljö.
En av de stora njutningarna för mig när jag reser i jobbet och gärna tar till mig av de guldkorn som kommer i min väg.

Idag är det upplagt på ett praktiskt och tryggt sätt med frukosten
Vilket är ett måste idag och säkert ett bra tag framöver.

När jag duschat och kände mig redo, tog jag hissen ner från den 21:a våningen som jag har rummet.
Tittade till bussen och gick sedan till Receptionen för att hämta frukosten.

Den serverades i en box och en påse.
Kaffe från automat eller thermos.
Sen var det valfritt att äta den vart man ville.
Jag åkte upp till rummet och kikade i lådan.
Det fanns en hel del där i.
Inget som jag skulle valt om jag ätit på buffen.
Möjligtvis ägget och brödet.
( muffinsen och mjukbrödet har jag själv lagt i plastpåse)

Scandic gör detta bra.
Urvalet i lådan är sådant som går åt mest.
Jag kommer att lägga ner lådan i bussens kyl och ta hem den.
Just nu fastar jag ju så fast mat är inte aktuellt.

Covid19 Den lilla jäveln ställer till det överallt.

För mig känns detta helt ok idag.

Håller mig till mitt eget.
Tar ut frukosten ändå när den ingår i priset.
Dum vore jag annars

Av Sirpa - 10 juni 2020 07:32

Ställde min buss vid en doftande syrenhäck under rasten igår.

Vilken doft!!

Av Sirpa - 10 juni 2020 07:30

Igår for jag med min dubbeldäckare till Värmland igen för att hämta de gäster som jag körde dit i Lördags.

En rast var nödvändig att ha i färdskrivaren innan jag kunde lämna och köra mot Stockholm.

Det regnade lätt, men inte hindrade det mig från att bada, som jag hade bestämt mig för redan innan. Badkläderna låg nedpackade i bussen.

Bytte och i bussen och gick ner till bryggan.
I vattnet fanns massor med Skräddare.
De små insekterna som kan gå på vatten.

Så skönt att gå ner för stegen och låta vattnet omsluta kroppen.

Jag älskar att bada!

Syns väl :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards