Alla inlägg den 2 juni 2020

Av Sirpa - 2 juni 2020 21:48

Nu har det varit flera soliga dagar i rad och vi är så tacksamma över att den lilla poolen finns.

Det blir många dopp under dagen.
Barnbarnen busar och leker i den efter skolan.
Poolpumpen vill tyvärr inte fungera som den ska men vi ser till att vattnet håller sig fräscht med klor och noga rengöring.
Den är ju inte så stor så det går bra.

Idag var dottern och jag till verkstan i Sura och hämtade hennes bil.
Jag hälsade på min mamma, bara i trappen och gav henne en bukett blommor och pratade en stund.

Önskar att det här Covid19 snart är över.
Känns skit att inte kunna hälsa på ordentligt.
Få krama om henne och prata ordentligt.

Åkte sedan till dotterns pappas företag och lastade båda bilarna med hennes tillhörigheter som magasinerats där tills vi fick tillgång till huset.
Det blev knökafulla lass.

Körde hem till Etuna. Lastade ur i värmen och sedan hämtades barnbarnen från skolan
Jag plockade med trädgården.
Nätade in pallkragarna då hönsen började böka i jorden i dessa och förstöra det jag sått. Där var det fuktigt och svalare att vara då det var +24 grader ute och full sol.

Planterade ut blommor i rabatten. De trivs bättre där än i trånga krukor.
Fixade inne i mitt sovrum men ville inte jobba inne då vädret var så somrigt.
Låg och solade stundtals.

Det är massor att göra inne i huset och vi kommer ha fullt upp ett bra tag framöver med att få till det som vi vill ha det i rummen
Allt måste packas upp, gås igenom och antingen får de en plats i huset eller stuvas ner igen. En del skänkes bort.
Rensade igenom mina kläder igår och tvättade upp sommarkläder.
Så härligt med den stora garderoben.

Lite tavlor, foton och speglar har kommit upp. Lite svårt ännu att få en ordning då källaren ännu inte är tömd på äldsta dotterns familjs saker.
När det är gjort kan vi få till en ordning därnere.

Känns just nu som vi bara flyttar runt på prylar och inte riktigt kan bestämma vart de ska vara.
Blir så när ytorna inte är tömda ännu

Försöker att njuta av sommarvärmen, den stora härliga trädgården och min semester.
Varje kväll är jag helt slut efter allt som gjorts under dagens timmar

Fotot är den bukett mamma fick idag.

Av Sirpa - 2 juni 2020 21:19

Fick rosor av min son på Mors dag.
Så vackra och i olika färger.
Tog foton som då de började slå ut ordentligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards