Direktlänk till inlägg 1 februari 2022

Nu är det fint ute

Av Sirpa - 1 februari 2022 09:19

Snön har lagt sig tillrätta och det kommer mera idag.
Ett lätt dalande snöfall som lägger sig gnistrande vacker uppepå det plogade

Första Februari och jag har ledigt idag
Tre intensiva 12 timmarsdagar bakom mig.
Gårdagen var rätt kämpig då jag inte kände mig i form alls.
Hängig, trött, mot kvällen ont i halsen. Huvudvärk och lite småfrusen.
En mental kamp då jag inte var sugen alls på att bjuda på mig själv utan bara skötte mitt jobb och var sedan tyst i övrigt
Annars älskar jag att prata och skoja med kunderna och ge det där extra i service. Lasta skidor och hjälpa mina kollegors kunder också med den biten

Inte igår. Jag skötte mitt och svarade på frågor och det var nog för min ork den dagen.
Alltid vänlig och leende givetvis när det var sådana lägen annars var jag bara tyst.
Körningen är ju inga problem.

Tankade och svabbade ur bussen sist av allt innan det var dags för den att sova
Någon annan skulle säkert köra den min lediga dag.

Åt lite kvällsmat och somnade ovaggad.

Blir så ledsen när jag läser meddelanden från dottern hur dålig mitt barnbarn är nu när hon har fått Corona.
Jättehög feber i tre dygn har hon haft och nu hostig och helt slut. Hon bara ligger ner och vilar. Knappt så hon orkar till toan.
Alldeles svart under ögonen.

Jag skulle ju behövts hemma nu och skötit om mina tjejer
Dottern går på knä med sin egen sjukdom i botten, oron för sin dotter och skötseln av hushåll och djuren.
Ingen kan ju hjälpa då de är satta i karantän.
Handlar mat och så gör min äldsta dotter, det som behövs och lämnar på verandan.

Lämnar jag mitt jobb så har vi ju ingen inkomst så det är bara att vi kämpar på där vi befinner oss.
Dom två hemma och jag häruppe i Duved/Åre.

Idag sov jag ut ända till 7.00
Var vaken kort vid 4 tiden men lyckades somna om.
Halsen har slutat göra ont och huvudvärken har släppt.
Ont i magen istället idag, den är helt ur lag. Så det från igår har nu flyttat ner i magen.
Strunt samma när jag är ledig.

Har nu duschat, ätit frukost och kör en maskin tvätt
Det är -12 ute och så fin vinter
Bara solen som saknas så vore det toppenväder för skidåkarna.

Blir nog en del blogga idag för att rensa hjärnan och få ur mig sådant jag funderar över.
Det är en del som behöver komma ut känner jag.
Mycket framtidsfunderingar och sånt

Nu ska jag hänga tvätt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards