Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Sirpa - 2 februari 2022 06:45

Fast jag inte behöver gå upp än på ett tag så är jag vaken.
Hade en sån där sönderhackad natt då jag var vaken mitt i natten i tre timmar

Jag låg och läste, bloggade, grejade i mitt rum. Gick ner i köket och rostade mig ett par mackor.
Blev ju ingen mat på kvällen när jag somnade så tidigt. Då kom hungern på nattimmarna istället.

Det gör inget att jag är vaken på natten. Rofylld tid som bara är min.
Hörde vid midnatt att någon var nere i badrum och kök.
Det var nog kollegan som bor med sin vovve i stugan intill huset.
Han har varken toa eller kök inne i stugan.

Fick samtal igår från driften här om jag kunde jobba en extra dag innan jag ska åka hem för ledighet hemma.
Självklart gör jag det.
Ett givande och tagande. Jag fick ju en extra ledig dag för min hemresa.

Nu är det tre 12 timmarsdagar i rad med körning. Ledig helg. Jag hoppas det blir nåt extra i helgen för jag vill inte ha så mycket ledighet.

Har ännu inte varit ner och kollat utetempen men jag skulle tro att den ligger närmare -20
Hörde plogen gå inatt på vägen så säkert har gårdagens blåst och snöande drivit igen vägen.
Det togs bort snö längs vägen igår.
Vallarna börjar vara höga och tar mycket vägyta i anspråk.
Det väntas ju mera snö hela tiden nu.
Härligt!!

Skrev med dottern igår och barnbarnet mår fortfarande jättedåligt.
Hon är arg och besviken över att behöva vara sjuk. Hon vill ju till skolan.
Hon älskar skolan.
Hon vill till stallet. Ut till sina kaniner och hönsen.
Men hon orkar inte nånting sånt ännu.

Det är många på hennes skola som är hemma och sjuka i Corona.

Katterna tankar henne med energi allt vad de förmår. Sedan ligger de och sover nånstans vid ett element och laddar ny energi att ge lillmatte.

Nu ska jag gå ner och checka temperaturen ute och fixa mig lite frukost.

Av Sirpa - 2 februari 2022 00:51

Fick i Julklapp av dotter och barnbarn ett så vackert kors att bära i kedja.

Har den hänger på väggen här i mitt rum
Den och Skyddsängeln är mina ikoner som jag behöver mycket när hemlängtan är jobbig

Tänder värmeljus vid Ängeln.

Av Sirpa - 2 februari 2022 00:32

Jag använder ju inte min lilla svarta pärla nånting när jag är här i jobb.
Behöver inte då jag bor precis intill bussdepån och jobbar mycket.

Brukar sopa av snön från den bara då och då för att sedan när det är dags att åka hemåt, skrapa rent rutorna och öppna upp.
Eller som senast innan hemfärd, ta in den och tvätta, torka och göra fint innan jag åkte hemåt

Nu kände jag att det kunde behövas en extra varmkörning när vädret varit så knepigt
Vi går nu in i en kallare period efter att det hattat mellan +5 och några minusgrader ett par veckor.

Tisdagen bjöd på -12 och riktigt isig blåst som gjorde att det kändes mera som -25.
Sopade och skrapade rent rutorna på bilen. Varmkörde en stund och åkte sedan till återbruket med återvinning som vi samlar på oss i huset.
Plast, pappersförpackningar, glas och metall.
Jag vägrade kasta allt i restavfallstunnan så det fick bli sortering.

Kollegorna som inte längre bor här då restriktionerna satte stopp för så många boende i samma hus under säsongsarbete. Risk att någon smittas och då måste alla vara i karantän.
Förödande för oss och företaget om det skulle ske
7 förare borta, det går inte.

Dessa kollegor tillreder och äter sin lunch i köket i huset då vi ändå inte är där mer än en åt gången.
Jag desificerar och städar hela tiden

Så återvinning och sopor blir det ändå fast vi inte bor här fler än 2 i huset och en i stugan utanför.

Jag passade på att handla på Ica här i Duved. En fin liten butik.
Inga kunder vid den tiden jag var där. Perfekt.
Köpte färskvaror. Samt mejeri som var nedsatt 50% pga kort datum.
Superbra för min ekonomi.

Har ju med allt annat hemifrån
Inköpt på Willys, Lidl och Matsmart.
Sparar massor med pengar på det.
Här är allt dyrt. Precis samma varor.

Bilen hann bli ordentligt varm och go när jag sedan kunde parkera den på sin plats som jag skottade först.
Tidigare stod den en bit åt sidan då det var blankis den kvällen jag anlände till Duved efter att ha kört hemifrån Eskilstuna i 9 timmar.
Jag kanade på isen och kom inte åt "min" plats så sen fick den stå tills jag nu fick loss bilen tack vare snö och kyla.
Gjorde inget platsmässigt då vi bara är två som parkerar där nu

Skönt få den på sin plats så jag kan skotta ordentligt runtikring när snön vräker ner.

Tog foto när det var nästan 3 dm snö på bilen efter Lördagens snöfall

Nu får hon stå och sova tills det är dags att åka hemåt den 17/2



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards