Alla inlägg den 12 februari 2022

Av Sirpa - 12 februari 2022 05:54

Har med mig ett par koppar hemifrån för att kunna njuta av mitt älskade morgonkaffe i en kopp som smakar gott.

Just nu har jag den här favoriten.
Ernst design som jag vet inte är av det billigaste slaget.
Den koppen hängde med en massa andra koppar/muggar jag tog tillvara som skulle kastas på den depå där jag jobbade tidigare i Västerås.

Riktigt god att dricka kaffe ur.
En liten njutning i livet.

Med en text som jag tycker stämmer så bra.
I det enkla bor det vackra.

Av Sirpa - 12 februari 2022 05:05

Fredagens körning gav verkligen så grymt mycket energi åter att jag var både jättetrött och speedad av glädje när arbetsdagen var över.

Snön vräkte ner stundtals och jag njöt givetvis av det då snö är det jag vill ha här under mitt säsongsjobb i Åre.

Massor av resande på min skidbuss och grymt härliga sådana.
Positiva, glada, spralliga och jättetacksamma människor som fyllde min buss till brädden.

Vi hjälptes åt att lasta skidor och det var ingen som var det minsta irriterad över att behöva vänta extra på mig då det blev försenat av att det tog tid att lasta alla och sedan lasta ur

Kändes som att alla var så glada över sin ledighet, snön och de fantastiska backarna.
Så som det skall vara på en skidort.

Jag vill ju ha full fart och lite till i jobbet.

Bara känslan av att höra hur många som blev glada över att just jag körde bussen och spred min glädje och serviceanda.

Finns inget härliga än att jobba med människor!!
Det är just det jag är skapt för.

Nu är det vinterväglag här som jag älskar.
Visst kunde vägunderhållet vara mycket bättre men vi gillar läget.
Njurbälte på och bara köra :) är mottot.

Nu är jag ledig ett par dagar och laddar mina batterier inför kommande arbetsdagar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards